beantwoord

stopzetten voor aanvang dalabonnement

• 23 januari 2020
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Hoi! Ik zit dit jaar in Australië en zie dat mijn nieuwe abonnement zou ingaan op maart. Maar ik wil dit nu nog stopzetten uiteraard. Hoe en waar kan ik dit doen? Ik heb namelijks niks aan mijn dalkortingen als ik niet in nl ben. ; )

icon

Beste antwoord door Thom 23 januari 2020, 03:44

U kunt uw abonnement stopzetten bij Klantenservice. Het kan kostenloos via de sociale media. Omdat u in het buitenland zit, en redelijkerwijs niet naar het automaat kunt om het opzeggen te bevestigen, wordt uw kaart geblokkeerd na uw melding bij Klantenservice. Geef aan dat u in Australië zit.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Het kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, maar vanuit Australie is dat geen goed idee.  U kunt er beter voor kiezen om gratis met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt uw abonnement stopzetten bij Klantenservice. Het kan kostenloos via de sociale media. Omdat u in het buitenland zit, en redelijkerwijs niet naar het automaat kunt om het opzeggen te bevestigen, wordt uw kaart geblokkeerd na uw melding bij Klantenservice. Geef aan dat u in Australië zit.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Het kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, maar vanuit Australie is dat geen goed idee.  U kunt er beter voor kiezen om gratis met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook

Reputatie 5
Badge

OF je kan het geheel online regelen en zelfs zonder dat je de kaart moet laten blokkeren door over te stappen op NS-FLEX basic. Resterend ABOgeld wordt na wat dagen teruggestort.  Dat betekent dat je in principe reist op rekening. Kom je uiteindelijk terug en moet je beginnen met een dure reis van airport to home, kan je tevoren al bvb DalVoordeel aanzetten=5 eur/mnd en dan maak je die trip with discount. Overigens hebben ze rond Brizzy (Brisbane) tot aan de Gold Coast en de Sunshine Coast ook een prachtig mooi zonetarief met chipkaartjes.

@bahnrider,

Een overstap van een klassiek abonnement (op saldo) naar Flex moet ook bevestigd worden door de wijziging op te halen aan de automaat.

Dan moet @Silvan91 eerst zijn kaart naar Nederland sturen om de wijziging naar Flex basis definitief te maken. Dan lijkt de optie van Thom praktischer (ook al kan je de kaart nadien niet meer gebruiken voor een NS-abonnement). 

Dank allen. Het is gelukt : D

Reageer