beantwoord

Structurele klassewissel dalvoordeel niet mogelijk

  • 11 juli 2015
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Mijn vriendin is afgestudeerd, en krijgt van NS, hoe tof, een jaar dalvoordeel kado. Een kado dat je met beide handen aanpakt natuurlijk.

We vragen het aan op internet, de procedure loopt wat stroef maar uiteindelijk lukt het dan toch.

De email komt binnen 'Bedankt voor je aanvraag dalvoordeel 1e klas'. Maar Hey, dat is eigenlijk niet wat ze wou, ze wou 2e klas. Een bezoekje op de zelfde dag aan het loket moest soelaas bieden, dachten we: "Nee ik krijg m niet omgezet", zei de lokettist "Raar, het zou wel moeten kunnen."

We werden doorverwezen naar de klantenservice per telefoon "Ja, ik zet m om! Je krijgt een email, dat kan eventjes duren"....

Na een week nog niks gehad, en we konden ook geen bestelling ophalen. Nog maar eens bellen "Nee, dat kan niet, je hebt je te houden aan de voorwaarden van het dalvoordeelcontract, geen klassewissel"

Medewerker legde nog wel aan dat men een jaar lang iedere werkdag naar de automaat kan rennen om een klassewissel voor een dag aan te vragen. Ja fijn!

Sorry NS, maar iedere webwinkel heeft zich te houden aan herroepingsrecht, ook al was dit product bijna gratis (1ct). Ik kan me niet voorstellen dat als jullie aan de ene kant op jullie website zetten'Reiziger op 1 2 en 3' ( http://www.ns.nl/over-ns/wie-zijn-wij/koers/strategie/de-klant-is-koning.html ) Jullie aan de andere kant iemand een jaar lang naar naar de automaat laten lopen voor een dagelijkse klassewissel. Want zeggen jullie 'zo zijn de productvoorwaarden'. Prima! Maar waarom kan je m dan toch per dag veranderen? En als dat toch kan, waarom dan niet per maand, of toch uiteindelijk voor de rest van het lopende dalvoordeeljaar...
icon

Beste antwoord door OgreRail 11 juli 2015, 13:29

Volgens deze pagina (en uit antwoorden van NS moderatoren) https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand?cookie=ja.14144207438981787975869 geld geen herroepingsrecht op vervoer. Een annulering hoeft de NS dan ook niet te accepteren.
Bekijk origineel

3 reacties

Volgens deze pagina (en uit antwoorden van NS moderatoren) https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand?cookie=ja.14144207438981787975869 geld geen herroepingsrecht op vervoer. Een annulering hoeft de NS dan ook niet te accepteren.
Zelfs Ryanair voert tegen woordig als 'service' kostenloos correcties uit...
Volgens deze pagina is een permanente klassewissel voor Dal Voordeel te regelen via MijnNs.

Reageer