beantwoord

Student Week Vrij icm NS Weekend Vrij

• 28 februari 2014
  • 6 reacties
  • 796 Bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

Komend schooljaar krijg ik het studentenreisproduct. Hierbij twijfel ik tussen week vrij en weekend vrij omdat ik in het weekend ook best vaak met de trein reis.
Nu vroeg ik mij af of week vrij te combineren met het NS Weekend Vrij abonnement. Zo kan ik doordeweeks gratis naar mijn studie en in het weekend ook onbeperkt met de trein.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Groet,
Jurgen
icon

Beste antwoord door Brian NS 1 maart 2014, 14:26

Hallo Jurgen,

Je kunt beide producten met elkaar combineren. Zoals Max zegt; je kan zelf even inschatten hoevaak je verwachten te gaan reizen in het weekend. Als je 2x reist in de maand zal het al wel uitkunnen. De actie voor het Weekend Vrij abonnement loopt tot 29 mei, houd hier wel even rekening mee. Je kan het abonnement ook in de toekomst laten ingaan, zo kun je de ingangsdatum nog op een latere datum zetten.

Met vriendelijke groet,

Brian
Bekijk origineel

6 reacties

Dit is mogelijk ja, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er mensen zijn die dit doen.

NS heeft er op dit moment zelfs een kortingsactie van volgens mij.

Reputatie 1
Dit is mogelijk ja, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er mensen zijn die dit doen.

NS heeft er op dit moment zelfs een kortingsactie van volgens mij.

Ja, daarom stel ik die vraag even. Als het mogelijk is neem ik waarschijnlijk Weekend Vrij erbij, anders betaal ik een half jaar voor niets... 😉
Nu kan ik natuurlijk moeilijk inschatten hoeveel jij reist, maar ik raad je wel aan eerst even in te schatten hoeveel reiskosten je per weekend kwijt bent. Je moet als student namelijk redelijk wat afreizen wil je het weekend vrij abonnement eruit krijgen. Je krijgt met je week OV 40% korting in het weekend :)

Bovendien kan je flink wat besparen door je weekendreizen te verschuiven naar vrijdag middag/avond en maandagochtend. 😉
Ik kom het geregeld tegen tijdens controles, de combinatie tussen studenten week en het weekend vrij, zoals Max al aangaf. Ik heb zelf, net als Max ook het gevoel als je veel reist dat een interessante combi kan zijn.
Hallo Jurgen,

Je kunt beide producten met elkaar combineren. Zoals Max zegt; je kan zelf even inschatten hoevaak je verwachten te gaan reizen in het weekend. Als je 2x reist in de maand zal het al wel uitkunnen. De actie voor het Weekend Vrij abonnement loopt tot 29 mei, houd hier wel even rekening mee. Je kan het abonnement ook in de toekomst laten ingaan, zo kun je de ingangsdatum nog op een latere datum zetten.

Met vriendelijke groet,

Brian
Reputatie 1
Dan ga ik maar eens even hard aan het rekenen. Bedankt allemaal!

Reageer