beantwoord

Studenten aanbod niet beschikbaar op NS Flex

• 22 november 2018
  • 3 reacties
  • 193 Bekeken

Hallo, hoe is het mogelijk dat ik als afgestuurd student een aanbod met link krijg en dan mijn studenten reisproduct kan doorzetten. Dat is niet het probleem echter het gaat wel een probleem worden wanneer er naast deze abbonementn ook Flex abbo’s zijn die voor een student veel meer flexibileit geeft. . Het is net alsof we bewust een vast jaar abbo worden ingedrukt onder het mom van voordeel en snel beslissen. Het flex abbo is veel meer passend voor een oud student omdat wij vaak verder studeren en een korte periode geen reisproduct hebben, . Waarom wordt er geen aandacht geschonken aan de flex abbos (het zijn verschillende pagina`s en je komt er niet zomaar plus het “voordeel als oud student loopt via een link) en belangrijker, hoe zet ik het product om want een jaar abbo is zo 2010
icon

Beste antwoord door Robert B 22 november 2018, 22:55

Welkom bij de NS Community!

Je krijgt helemaal niets doorgedrukt, maar als ex-student alleen €50 tegoed van NS dat je vrij kunt besteden aan bepaalde producten/abonnementen zoals een eerste jaar Dal Voordeel (dat toevallig precies €50 kost voor anderen).

NS Flex valt daar niet onder, simpel. Dat is namelijk een heel ander systeem/principe (Reizen op Rekening in plaats van op Saldo).

Het staat je helemaal vrij die €50 ergens voor te gebruiken, bijv. Dal Vrij voor een maandje of Weekend Vrij 2 maanden (met wat bijbetalen) en dat daarna pas om te zetten naar Flex.

Als je dus voor Dal Voordeel gaat (gratis voor jou, t.w.v. € 4,16 per maand) dan heeft het geen enkele zin om binnen het eerste jaar dat om te zetten naar Flex (€5 per maand). Je SRP korting ben je dan kwijt, dat was een gift.

Je mag dus ook gewoon (gratis) Dal Voordeel nemen en (ook in het 1e jaar) switchen naar Flex als dat je toevallig uitkomt, en iets anders wilt.

Overigens, dat snel beslissen valt wel mee. Je hebt 3 (drie!) maanden na het stoppen van je SRP om je (ex)student code te gebruiken voor korting (maar dus niet op Flex)

Oh, de link naar de 'klassieke' abonnementen is weg, maar zie dan maar https://www.ns.nl/abonnementen/keuzehulp.html als workaround.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Je krijgt helemaal niets doorgedrukt, maar als ex-student alleen €50 tegoed van NS dat je vrij kunt besteden aan bepaalde producten/abonnementen zoals een eerste jaar Dal Voordeel (dat toevallig precies €50 kost voor anderen).

NS Flex valt daar niet onder, simpel. Dat is namelijk een heel ander systeem/principe (Reizen op Rekening in plaats van op Saldo).

Het staat je helemaal vrij die €50 ergens voor te gebruiken, bijv. Dal Vrij voor een maandje of Weekend Vrij 2 maanden (met wat bijbetalen) en dat daarna pas om te zetten naar Flex.

Als je dus voor Dal Voordeel gaat (gratis voor jou, t.w.v. € 4,16 per maand) dan heeft het geen enkele zin om binnen het eerste jaar dat om te zetten naar Flex (€5 per maand). Je SRP korting ben je dan kwijt, dat was een gift.

Je mag dus ook gewoon (gratis) Dal Voordeel nemen en (ook in het 1e jaar) switchen naar Flex als dat je toevallig uitkomt, en iets anders wilt.

Overigens, dat snel beslissen valt wel mee. Je hebt 3 (drie!) maanden na het stoppen van je SRP om je (ex)student code te gebruiken voor korting (maar dus niet op Flex)

Oh, de link naar de 'klassieke' abonnementen is weg, maar zie dan maar https://www.ns.nl/abonnementen/keuzehulp.html als workaround.
Hoi ErnstH. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat een NS Flex product voor een student flexibeler is echter, zoals Robert ook al aangeeft, is de € 50 korting die je via het Studentenaanbod krijgt alleen geldig op onze klassieke abonnementen. Dit zijn inderdaad jaarabonnementen echter kan je elk moment besluiten om alsnog over te stappen op NS Flex. De € 50 korting kan niet worden meegenomen naar een NS Flex contract. Behalve dat NS Flex een ander product is dan onze klassieke abonnementen is NS Flex ook nog eens maandelijks opzegbaar. Dit is voor ons nog een reden om het Studentenaanbod niet toe te passen op NS Flex. Ik sluit me verder aan bij de reactie van Robert. Het Studentenaanbod is een gift voor langstudeerders/ex-studenten. Je bent niet verplicht om hier gebruik van te maken. 'Kijk een gegeven paard niet in de bek' zal ik maar zeggen 😉.
Badge +3
Precies, en zie https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066/index12.html#post360743

Dank @Denice NS Zo is het toch wel heel duidelijk denk ik (en een beetje student kan lezen, zoekt dingen uit en komt uiteindelijk hier wel uit...)

Eén dingetje nog.. Dit moet je doen

1. Beëindig je Studentenreisproduct bij de kaartautomaat.
Daarvoor is DUO verantwoordelijk, niet NS! Na het 'stoppen' bij DUO moet je dus even naar een automaat/supermarkt om te bevestigen.

Vanaf dat moment (nou ja, 24 tot 48 uur later, die gegevens worden ergens in de nacht gedeeld) kan je je €50 korting claimen met de code (ex)student 3528×××××××××××× (je ov-chipkaartnummer)

Voor Flex werkt dat natuurlijk (nog) niet, omdat je dan maandelijks achteraf betaalt. Waar zouden ze (NS) dan in hemelsnaam die €50 tegoed moeten plaatsen? In ieder geval niet als reistegoed/saldo op je kaart....Hartstikke lastig dus (zeggen ze, pun intended) ;-)

Reageer