studenten ov | NS Community

studenten ov

  • 28 November 2021
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Geachte heer/vrouw,

Vandaag (zondag 28nov 2021) heb ik om 13.43 gereisd met de trein en tram. Mijn startpunt was Lelystad centraal en ik eindigde op boeier (schiedam).

Volgens de app zou ik maar voor heel die reis 14,21 hoeven te betalen, maar tot mijn grote verbazing zag ik dat er meer dan 20 euro van mijn pas us afgehaald terwijl ik met korting hoor te reizen in het weekend!

Ik zou daarom een deel van mijn geld graag terug willen omdat ik dit eigenlijk diefstal vind.

Mijn ov nummer is 3528 0400 9013 9083.

Met vriendelijke groet, 

Robine van der Heiden 

 


4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die € 13,08 voor Lelystad - Schiedam klopt, maar die € 0,00 op Lelystad lijkt erop dat je dubbel ingecheckt bent.

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) om dat te corrigeren.

Dat het verder nogal verwarrend in je Reishistorie staat is tijdelijk, want de incheck van € 10,00 hoort eigenlijk de incheck voor de (correct berekende) reis naar Schiedam te zijn.

Ik zou het nog een dagje afwachten, dus kijken hoe het morgen staat. Je zou ook nog kunnen kijken op Mijn OV-chip (account nodig).

De tramrit in Schiedam zal je (als student) nooit terugvinden bij NS (maar dus wel bij OV-chipkaart).

Reputatie 7
Badge +3

Zo te zien is er het één en ander misgegaan met inchecken in Lelystad waardoor er €10 is ingehouden. Neem contact op met de klantenservice (telefonisch, via chat , Twitter of Facebook).

Het lijkt er op dat Robine in Lelystad aan de verkeerde kant van de poortjes heeft geprobeerd in en/of uit te checken. 

Badge +3

Inmiddels is bekend dat het om een storing gaat bij het verwerken van transacties. Dit zou zichzelf moeten oplossen.

 

Reageer