beantwoord

studenten ov

  • 4 November 2023
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Beste,

 

ik heb het afgelopen half jaar een weekend vrij abonnement gebruikt. Hiervoor heb ik op rekening gereisd. Sinds september studeer ik weer en heb ik een studenten weekend vrij ov. Deze pakt hem in het weekend dan ook perfect maar wanneer ik buiten het weekend reis heeft hij aan op rekening te reizen en krijg ik een rekening van het volle tarief. Bij mijn abonnementen staat geen abonnement meer dus ik snap niet zo goed wat er mis gaat. Helaas gaat mijn 40% studenten korting er zo ook niet van af. 
 

Ik hoop dat u mij verder kan helpen!

 

Met vriendelijke groet,

Robin Scheepmaker 

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 November 2023, 11:47

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Als u nog op rekening reist, dan staat nog altijd NS Flex op uw kaart. Dat is niet te combineren met het studentenreisproduct, ook NS Flex Basis niet.

U moet NS Flex geheel opzeggen. Dat kan door de instructies op deze pagina te volgen of via de klantenservice van NS. Merk op dat u na het opzeggen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

Na het opzeggen van NS Flex reist u buiten uw vrij-reizenperiode weer op saldo. Eventueel kunt u automatisch opladen activeren als u niet steeds zelf saldo wilt laden.

U zou nog even rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice via telefoon, chat, X/Twitter of Facebook om te kijken of zij u uit coulance het verschil tussen de gefactureerde kosten en de kosten die u had gemaakt met het studentenreisproduct willen terugbetalen. U hebt geen recht op terugbetaling daarvan, zoals op deze website staat geschreven (onder het kopje “Mijn studentenreisproduct werkt niet. Wat moet ik doen?").

Reputatie 7
Badge +3

Het is vervelend dat je vol tarief hebt moeten betalen, omdat je voor het er op zetten van studentenOV flex niet volledig van jouw kaart hebt verwijderd. Zoals hierboven aangegeven heb je geen recht op terugbetaling. Zowel DUO als NS waarschuwen ervoor om studentenOV niet met andere producten te combineren. Wel kun je zonder problemen een OV-fietsabonnement en stallen op rekening abonnement combineren met studentenOV.

Reageer