beantwoord

studenten ov aanvragen

• 18 mei 2020
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Hi, volgend schooljaar ga ik naar het mbo en ik wil graag een studenten ov, maar ik heb nu een NS Flex Dal Voordeel abonnement.

Mijn vraag is kan ik van het abonnement dat ik nu heb overstappen naar een studenten ov? 

Alvast bedankt voor het beantwoorden, wordt erg gewaardeerd!

icon

Beste antwoord door Sascha NS 18 mei 2020, 21:09

Goedenavond Sascha,

dus als ik het goed begrijp moet ik mijn huidige abonnement afzeggen en een studenten ov aanvragen? 

En nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Klopt! Het NS Flex dient beëindigd te worden. Nadat wij dat gedaan hebben moet je dit bevestigen bij de kaartautomaat. Je kan NS Flex op elk moment opzeggen dus dat kan nog wel even wachten tot in/na de vakantie. :)

Bekijk origineel

7 reacties

Goedenavond alyssaa2509. Welkom bij de NS Community.

Het Studentenreisproduct is geen abonnement van NS, dus overstappen is helaas niet zomaar mogelijk. Sterker nog, NS Flex en het Studentenreisproduct werken niet samen. Het NS Flex dient dus verwijderd te worden. De klantenservice helpt je hier graag mee.

Het aanvragen kan via: https://duo.nl/particulier/aanvragen-studentenreisproduct.jsp. Voor het MBO moet je 18 jaar oud zijn om een aanvraag in te kunnen dienen. 

Badge +3

Voor het MBO moet je 18 jaar oud zijn om een aanvraag in te kunnen dienen. 

Dat is onjuist: “Als u mbo doet, moet u 18 zijn voor studiefinanciering. Het reisproduct kunt u wél voor uw 18e krijgen.“

Dat is onjuist: “Als u mbo doet, moet u 18 zijn voor studiefinanciering. Het reisproduct kunt u wél voor uw 18e krijgen.“

Ik wilde het net weghalen. Dan maar op de blaren zitten.

Goedenavond Sascha,

dus als ik het goed begrijp moet ik mijn huidige abonnement afzeggen en een studenten ov aanvragen? 

Goedenavond Sascha,

Klopt! Het NS Flex dient beëindigd te worden. Nadat wij dat gedaan hebben moet je dit bevestigen bij de kaartautomaat. Je kan NS Flex op elk moment opzeggen dus dat kan nog wel even wachten tot in/na de vakantie. :)

Goedenavond Sascha,

Top bedankt! :)

Badge +3

Je kunt gewoon een studenten ov aanvragen. Als je dat voor 1 juli doet kan dat 1 augustus al ingaan (voor mbo).

Dat moet je dan koppelen aan een persoonlijke ov-chipkaart (via www.studentenreisproduct.nl en je Mijn DUO omgeving).

Omdat een SRP niet goed samenwerkt met Flex moet je (via de NS klantenservice) Flex opzeggen, per de ingangsdatum van je SRP (die 1 augustus dus). Daarna verwijderen van je kaart bij een ophaalpunt (kaartautomaat of supermarkt e.d.)

Reageer