beantwoord

studenten ov + flex

• 27 juli 2020
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Als student met studenten ov en korting op treinreizen.. staat er nergens aangegeven dat een flex de studentenov ondermijnt. Kan ik ergens het verschil terugvragen? Ik wil graag nog wel met 40% korting kunnen reizen naar de uni, nu ik door corona door moet in de zomer……..

icon

Beste antwoord door Momo 27 juli 2020, 09:07

Op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html  staat wel vermeld dat het studentenreisproduct en NS Flex niet samengaan op 1 kaart. Wil je toch Flex dan dien je dit op een andere kaart aan te vragen. Vanaf Flex Dal Voordeel is een nieuwe kaart gratis.

Heb je beide producten al op 1 kaart staan neem dan contact op met de klantenservice en laat Flex stopzetten. Daarna kun je Flex op een nieuwe kaart aanvragen. Contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch, via chat, Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Er staat op de website aangegeven dat een Studentenreisproduct en NS Flex niet samen op een kaart kunnen.

Ik heb een studentenreisproduct

Wil je ook gebruik maken van NS Flex, maar reis je met een studentenreisproduct? Dan heb je voor NS Flex een tweede OV-chipkaart nodig. Als je NS Flex namelijk op dezelfde OV-chipkaart als je studentenreisproduct zet, overschrijft NS Flex je studentenvoordeel. Dat wil je natuurlijk niet. 

Kies daarom voor een nieuwe OV-chipkaart als je NS Flex bestelt. Dat kost niks extra.

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice om te kijken of NS Flex op een andere OV-Chipkaart kan worden overgezet. Eventuele extra gemaakte kosten kunnen mogelijk uit coulance teruggevraagd worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/overstappen.html  staat wel vermeld dat het studentenreisproduct en NS Flex niet samengaan op 1 kaart. Wil je toch Flex dan dien je dit op een andere kaart aan te vragen. Vanaf Flex Dal Voordeel is een nieuwe kaart gratis.

Heb je beide producten al op 1 kaart staan neem dan contact op met de klantenservice en laat Flex stopzetten. Daarna kun je Flex op een nieuwe kaart aanvragen. Contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch, via chat, Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

@MomoN en @loklok8 hebben op de website kunnen vinden wat jij ook had kunnen vinden. SRP en Flex kunnen niet samen op een kaart.

Je kunt het verschil niet terugvragen. Wel kun je Flex op een andere kaart zetten.

@MomoN en @loklok8 hebben op de website kunnen vinden wat jij ook had kunnen vinden. SRP en Flex kunnen niet samen op een kaart.

Je kunt het verschil niet terugvragen. Wel kun je Flex op een andere kaart zetten.

SRP en Flex kunnen wel op één kaart want TS heeft dit gedaan. Het zorgt alleen voor ongewenste effecten. Dat gezegd hebbende zou het natuurlijk zo moeten zijn dat als je Flex daadwerkelijk op een kaart gaat zetten met een studenten reisproduct er automatisch een pop up komt dat dit niet mogelijk is. (ze moeten er gewoon voor zorgen dat het fysiek onmogelijk is)  

Reageer