beantwoord

Studenten OV negatief saldo

• 6 maart 2017
  • 3 reacties
  • 7550 Bekeken

Ik zit op school dus heb een OV kaart nodig, maar ik wist op het punt van aanvragen niet echt hoe het helemaal werkte. Toen ik de OV kaart binnen had gekregen stonden er een aantal instructies bij. Ik dacht dat je de OV kaart meteen kon gebruiken, niet er bij nadenkend van dat de OV kaart nog moest activeren. Nadat ik alles had gedaan wat er op de brief stond, kreeg ik een e-mail dat alles bevestigd was en dat ik het product kon gaan gebruiken. Ik ben naar het oplaad punt bij NS gegaan op mijn studenten abonnement op te halen, alles was geluk en op dat moment dacht ik dat ik het product eindelijk kon gaan gebruiken... Ik was klaar met school en wilde met de bus naar huis, ik kon gewoon normaal zoals iedereen inchecken en dacht dat het volledig afgerond was. Ik heb nadat ik voor de eerste keer met de OV chipkaart ben gaan reizen, nog 2x gereisd met de kaart.
Het was een vroege ochtend en was al laat op school dus dacht ik ga snel met de bus.. maar helaas er stond dat ik niet kon inchecken omdat ik -1,22 stond. Ik heb toen een kaartje gehaald en ben ik alsnog met de bus naar school gegaan. Ik had bij het koppelen verkeerd gekeken, want er stond dat ik in maart pas de OV chipkaart kon gaan gebruiken (per ongeluk wel gedaan) in het overal probeer ik te zeggen dat ik nu dus 1,22- sta, kan ik de pas dan nog gebruiken?!?
icon

Beste antwoord door Slidestops 6 maart 2017, 00:59

Ja hoor, als je gewoon weer wat saldo bij laadt is het geen probleem. Je mag maximaal 4 euro in de min 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ja hoor, als je gewoon weer wat saldo bij laadt is het geen probleem. Je mag maximaal 4 euro in de min 😉
Reputatie 6
Badge +1
En als je met je studentenreisproduct reist in de vrij reizen periode kun je als het goed is altijd inchecken, ook met een negatief saldo.
Zeer bedankt voor het reageren op mijn verhaal!!

Reageer