beantwoord

studenten ov reizen

• 18 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb een studenten ov en wil morgen naar Scheveningen reizen. In mijn reisplanner staat als ik de reis invoer dat ik het volledige bedrag moet betalen, maar als ik een reis naar Zwolle invoer (mijn school) staat er wel €0,00. Vanaf 16 augustus kun je met een week ov toch overal gratis heen reizen en maakt de bestemming niet uit?...
icon

Beste antwoord door Sander-VH 18 augustus 2019, 15:32

Hoi, de bestemming maakt niet uit in principe. Waarschijnlijk heb je een reis dat niet alleen met de trein is maar ook met regionaal vervoer. In dat geval toont de reisplanner volgens mij het volledige bedrag. Probeer eens de reis te plannen naar van station naar station. Heb je dan nog steeds dat er een prijs staat?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Hoi, de bestemming maakt niet uit in principe. Waarschijnlijk heb je een reis dat niet alleen met de trein is maar ook met regionaal vervoer. In dat geval toont de reisplanner volgens mij het volledige bedrag. Probeer eens de reis te plannen naar van station naar station. Heb je dan nog steeds dat er een prijs staat?
Nu staat er inderdaad €0,00. Heel erg bedankt!
Reputatie 3
Graag gedaan. Misschien dat developers van de app hier iets mee kunnen. Wist je dat je via de reisplanner feedback kan geven aan de developers? Er staat onder meer een kopje "App support". Mochten ze dan vragen hebben dan kunnen ze contact met je opnemen
Badge +3
Je kunt in de app bij Instellingen aangeven dat je een Student week of Student weekend abonnement hebt, maar als ik dan van of naar een adres plan krijg ik inderdaad voltarief te zien.

Die adres-adviezen komen van 9292, denk dat het lastig wordt om dan in de app de bijbehorende prijs weg te laten of € -,-- te tonen (zoals bij station-station adviezen), want 9292 herkent geen abonnementen en toont altijd voltarief. Maar niets is onmogelijk natuurlijk, zeker met een SRP waar je gehele reis per definitie gratis is doordeweeks of in het weekend.

Reageer