beantwoord

studenten ov tijdens een tussenjaar mogelijk?

• 16 juni 2019
  • 6 reacties
  • 422 Bekeken

Hoi, sinds kort ben ik geslaagd en heb ik mijn havo diploma binnen. Inplaats van dat ik met een studie begin neem ik een tussenjaar aangezien mijn studiekeuze toch niet helemaal bij mij past. Ik vroeg me af of ik in dit geval alsnog een studentenreisproduct kon krijgen.
icon

Beste antwoord door Laura NS 19 juni 2019, 12:42

Hoi Kimjansen.zuurman en welkom bij de community! Gefeliciteerd met je havo-diploma! :D

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar ik vermoed dat je bedoelt dat je een Studentenreisproduct van DUO wil om het jaar tussen de middelbare school en de studie te overbruggen. Klopt dat? Dan raad ik je aan om deze vraag te stellen aan DUO, want het gaat dan om hun product.

Mocht je bedoelen dat je studeert, en momenteel gebruik maakt van een Studentenreisproduct, en daarbinnen een tussenjaar wil plakken, dan heeft Robert B het bij het juiste eind. Binnen 3 maanden na het stopzetten van je Studentenreisproduct kun je dan jouw code gebruiken om een gratis Dal Voordeel abonnement aan te schaffen voor 1 jaar, of korting te krijgen op een ander NS abonnement voor 1 jaar.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Nee. Het studentenreisproduct is onderdeel van de studiefinanciering en een voorwaarde voor het krijgen daarvan is dat je voltijds of duaal staat ingeschreven bij een mbo-opleiding (beroepsopleidende leerweg) of een studie in het hoger onderwijs.
Badge +3
Als je al een SRP gehad hebt kan je (tot 3 maanden) na het stoppen daarvan een jaar lang gratis Dal Voordeel krijgen (40% korting bij aanvang reis buiten de spits) ter waarde van €52, of €52 korting op een ander NS jaarabonnement.

https://www.ns.nl/studenten/aanbod-afgestudeerd
Reputatie 3
Hallo ik wil ook graag gratis met de trein, mag dat?
Badge +3
Hallo en helaas.. Nee, dat mag je niet... 🤣
Hoi Kimjansen.zuurman en welkom bij de community! Gefeliciteerd met je havo-diploma! :D

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar ik vermoed dat je bedoelt dat je een Studentenreisproduct van DUO wil om het jaar tussen de middelbare school en de studie te overbruggen. Klopt dat? Dan raad ik je aan om deze vraag te stellen aan DUO, want het gaat dan om hun product.

Mocht je bedoelen dat je studeert, en momenteel gebruik maakt van een Studentenreisproduct, en daarbinnen een tussenjaar wil plakken, dan heeft Robert B het bij het juiste eind. Binnen 3 maanden na het stopzetten van je Studentenreisproduct kun je dan jouw code gebruiken om een gratis Dal Voordeel abonnement aan te schaffen voor 1 jaar, of korting te krijgen op een ander NS abonnement voor 1 jaar.
Badge +3
Maak je tijdens je tussenjaar (of stage in het buitenland) geen gebruik van de eennmalige €52 korting (of gratis een jaar Dal Voordeel) maar je later wél weer recht krijgt op studiefinanciering...

Dan zal de EXSTUDENT OF STUDENT ××××××××××××× code na afloop daarvan niet meer werken, maar kan je met je bewijs van het SRP stopzetten bij DUO terecht bij de klantenservice van NS om alsnog de korting voor afgestudeerden/langstudeerders te krijgen. Geldig tot 3 maanden na het beëindigen van je SRP.

Reageer