studenten ov upgrade naar eerste klas | NS Community
beantwoord

studenten ov upgrade naar eerste klas

  • 15 December 2022
  • 5 reacties
  • 13400 Bekeken

Is het mogelijk om met een student ov week vrij chipkaart doordeweeks (in de daluren) te upgraden naar eerste klas of moet hiervoor voor de volle prijs een apart ticket gekocht worden? En hoeveel kost zo’n upgrade dan?

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 December 2022, 14:32

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Dat kan; u moet dan bij een kaartautomaat een Toeslag 2-1 op uw kaart laden. Met een Toeslag 2-1 Daluren, die 9 euro kost, reist u een dag lang eerste klas in de daluren op werkdagen.

Reputatie 4

In het geval van een Studentenreisproduct:

Kun je dan in de daluren 1e klasse reizen en in de spitsuren 2e klasse, of mag je dan tijdens de spits helemaal niet reizen?

En, als je voor 16.00 uur incheckt, mag je dan in de 1e klasse je reis afmaken, of moet je om stipt 16.00 uur “verhuizen” naar de 2e klasse? En hoe zit dat omgekeerd, als je om 18.15 incheckt en dan verder reist in de daluren?

Badge +3

Je mag 1e klas doorreizen in de spits zolang de incheck in de daluren is.

De upgrade staat op je kaart en wordt volgens mij aangesproken/geactiveerd bij een ‘geldige’ incheck, dus met een daluren upgrade inchecken om 18.15 gaat niet lukken.

Reputatie 4

De upgrade staat op je kaart en wordt volgens mij aangesproken/geactiveerd bij een ‘geldige’ incheck, dus met een daluren upgrade inchecken om 18.15 gaat niet lukken.

Maar ik mag met mijn SRP wel in de spits reizen, dus dat kan dan helemaal niet meer?

Badge +3

De upgrade staat op je kaart en wordt volgens mij aangesproken/geactiveerd bij een ‘geldige’ incheck, dus met een daluren upgrade inchecken om 18.15 gaat niet lukken.

Maar ik mag met mijn SRP wel in de spits reizen, dus dat kan dan helemaal niet meer?

Jawel hoor, maar een student die doordeweeks 1e klas wil reizen met een incheck in de spits zal voor de Klassewissel de hoofdprijs moeten betalen (€25 voor een dag).

Reageer