beantwoord

Studenten OV van breda naar antwerpen?!

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ben student, en ik moet stage lopen in Antwerpen. Mijn studie volg ik wel in een school in Nederland. En ik ben wonende in Nederland. Dus heb ik het studenten OV. Mijn vraag is nu, kan ik met deze OV van Breda naar Antwerpen en van Antwerpen naar Breda?
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 6 januari 2019, 06:33

Ja en nee, want het studentenreisproduct is (op een meerdere uitzonderingen na) niet geldig in het buitenland. De trein tussen Breda en Antwerpen kan u dus niet met het studentenreisproduct gebruiken, er zal een NMBS abonnement voor het stuk vanaf de grens aangeschaft moeten worden. Echter is er een manier om zonder meerprijs met het studentenreisproduct in Antwerpen te komen, maar dit is per snelbus. Er rijdt vanaf Breda een buslijn (lijn 19) naar Hulst in Zeeland met twee haltes in Antwerpen. Op deze lijn is het studentenreisproduct sinds ~2017 ook naar Antwerpen te gebruiken. De tijden voor deze lijn zijn te vinden op connexxion.nl, 9292.nl of de andere OV-apps.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Die buslijn was vroeger redelijk snel en betrouwbaar. Dat kan dus een interessant alternatief zijn. Hij vertrok (vertrekt ?) van het stationsplein te Breda.

Overigens is de tarifering al een paar keer aangepast. Vroeger was hij gratis met de studenten-OV, dan weer moesten de studenten betalen en nu is dat weer gratis.
@CVL97 ,

Zoals reeds gezegd, is je studentenreisproduct niet geldig tot Antwerpen. Je kan je SRP wel gebruiken tot de grens.

Hoe lang duurt de stage net? En moet je dagelijks heen en weer reizen? Of maar enkele dagen per week?

Aangezien je niet in België studeert, is een Campus pas van de NMBS geen optie. Je kan geen attest van een Belgische school voorleggen.