beantwoord

studenten ov verkeerd gekoppeld

• 25 september 2019
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb een studenten ov aangevraagd en heb deze netjes aan mijn duo ect. gekoppeld en toen dit allemaal gedaan was ging ik deze ophalen bij een ophaalautomaat. Ik dacht dat ik het product juist had opgehaald en heb vervolgens 5 dagen met mijn ov chipkaart gereisd. Ik kreeg het weekeind daarna een mail waarin stond dat ik het reisproduct nog steeds niet had opgehaald, terwijl ik dacht van wel. Vervolgens heb ik het opnieuw gedaan en die week daarna werkte hij wel. Nu keek ik alleen eind deze maand op mijn rekening en zag ik dat er 160 van mijn rekening is afgehaald. Ik vroeg me af of ik dit terug kan vragen?
icon

Beste antwoord door Maxime NS 25 september 2019, 18:39

Hallo Ivar.b. Welkom op de NS Community.

Wat jammer dat het ophalen van je Studentenreisproduct niet goed ging. Kwam je er pas zo laat achter omdat je automatisch saldo laden op je kaart hebt staan? Met de coulanceregeling die we hebben, kan je eigenlijk alleen kosten gemaakt bij ons terugvragen van één kalenderdag. Je kan via onze klantenservice vragen of ze over hun hart willen strijken en je de hele week willen restitueren, maar ik kan je niets beloven, Het is eigenlijk natuurlijk gewoon je eigen verantwoordelijkheid om hierin scherp te zijn. Bij het inchecken wordt er ook getoond met welk product je reist. Laat je hier weten hoe het afloopt?
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Ivar.b. Welkom op de NS Community.

Wat jammer dat het ophalen van je Studentenreisproduct niet goed ging. Kwam je er pas zo laat achter omdat je automatisch saldo laden op je kaart hebt staan? Met de coulanceregeling die we hebben, kan je eigenlijk alleen kosten gemaakt bij ons terugvragen van één kalenderdag. Je kan via onze klantenservice vragen of ze over hun hart willen strijken en je de hele week willen restitueren, maar ik kan je niets beloven, Het is eigenlijk natuurlijk gewoon je eigen verantwoordelijkheid om hierin scherp te zijn. Bij het inchecken wordt er ook getoond met welk product je reist. Laat je hier weten hoe het afloopt?
Reputatie 7
Badge +3
Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om het SRP goed op jouw kaart te zetten en na te gaan of deze er inderdaad ook op staat.
Je zou beroep kunnen doen op de regeling die @Maxime NS aangeeft. Deze is eigenlijk voor het vergeten een abonnement mee te nemen bij het reizen. Omdat jij daarbij 1 dag kunt declareren, kun je het beste de reiskosten van de dag declareren waarop je het meest gereisd hebt.
Hoi Maxime bedankt voor je reactie. Ik reis nog maar voor de eerste keer dus weet nog niet hoe alles werkt. Ik heb ook al contact met de klanten service die ik ook alles heb uitgelegd. Dus doe mijn best.
Kan ik me iets bij voorstellen. Meer dan je best kan je niet doen 🙂.

Reageer