Ik heb op 5 mei vanaf utrecht naar Den Haag centraal gereisd. Ik heb namelijk stage. Ik heb een weekOV en ik heb voor deze reis best wel veel geld moeten betalen omdat het bevrijdingsdag was. Daarentegen is 5 mei geen officiële vrije dag; ik moest dus gewoon naar stage. Ik wil eigenlijk graag mijn geld terug voor deze reis. Is dit mogelijk?
studentenOV op 5 mei
Beste antwoord door Tamzin
Ik heb op 5 mei vanaf utrecht naar Den Haag centraal gereisd. Ik heb namelijk stage. Ik heb een weekOV en ik heb voor deze reis best wel veel geld moeten betalen omdat het bevrijdingsdag was. Daarentegen is 5 mei geen officiële vrije dag; ik moest dus gewoon naar stage. Ik wil eigenlijk graag mijn geld terug voor deze reis. Is dit mogelijk?
In principe is dit dezelfde situatie als wanneer je stage moet lopen op zaterdag of zondag, zoals bijv. in de zorg, de horeca of bij een continubedrijf. Hetzelfde geldt ook voor mensen die in juli of augustus stage lopen als het OV-weekabonnement niet geldig is. Die kosten gaat NS uiteraard niet vergoeden aangezien DUO op deze dagen NS niet voor jou betaalt.
Bedrijven waar stagiaires regelmatig in het weekend stage lopen of in de zomermaanden stage lopen hebben vaak een regeling waarbij de kosten voor deze dagen kunnen worden gedeclareerd.
Gebeurt het maar eenmalig zoals bijv. gisteren dan stellen de meeste bedrijven dat je dat dan voor die ene keer maar van je stagevergoeding moet betalen. Krijg je geen stagevergoeding dan kun je wellicht wel bij je stagebedrijf aankloppen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.