beantwoord

Studentenreisproduct

• 26 mei 2017
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Goedemorgen!
Ik heb op dit moment studentenreisproduct, hier heb ik geloof ik nog 1 jaar recht op.
Nu ben ik komende zomer 2 maanden niet in het land, daarom zou ik graag mijn reisproduct stopzetten en dan in september weer aanzetten.
Heeft iemand een idee:
a) hoe dit moet?
b) of ik dan 2 maanden 'extra' recht heb op studentenreisproduct?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 mei 2017, 09:24

Studiefinanciering bestaat uit verschillende onderdelen: basisbeurs (in het oude stelsel), aanvullende beurs, studentenreisproduct, collegegeldkrediet en de rentedragende lening.

Het is niet mogelijk om alleen het studentenreisproduct stop te zetten en die maanden later nog te gebruiken, en wel van een andere vorm van studiefinanciering gebruik te maken. Wel is het mogelijk om uw studiefinanciering in zijn geheel stop te zetten. Als u ervoor kiest om uw studiefinanciering in zijn geheel twee maanden stop te zetten, dan kunt u die twee maanden inderdaad later nog opnemen.

Alleen stopzetten van het reisproduct is theoretisch wel mogelijk, maar dan kunt u die maanden niet later nog opnemen. Het enige voordeel hiervan is dat u die maanden geen OV-schuld opbouwt. Dat is dan weer alleen nuttig als u vermoedt niet binnen de diplomatermijn van tien jaar een diploma te halen, anders wordt die schuld toch kwijtgescholden.

Voor meer informatie hierover kunt u het beste contact opnemen met DUO. Het studentenreisproduct is namelijk een product van hen, niet van NS.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het onderbreken is niet mogelijk. Uw OV is verder gekoppeld aan uw studiefinanciering. U krijgt daardoor geen twee maanden extra na de beƫindiging van uw studie.
Zie de toevoeging van Slidestops hieronder.
Reputatie 7
In de zomer heb je overigens sowieso geen recht op gratis reizen, je product staat 1 maand sowieso stil.
Badge +3
Studiefinanciering bestaat uit verschillende onderdelen: basisbeurs (in het oude stelsel), aanvullende beurs, studentenreisproduct, collegegeldkrediet en de rentedragende lening.

Het is niet mogelijk om alleen het studentenreisproduct stop te zetten en die maanden later nog te gebruiken, en wel van een andere vorm van studiefinanciering gebruik te maken. Wel is het mogelijk om uw studiefinanciering in zijn geheel stop te zetten. Als u ervoor kiest om uw studiefinanciering in zijn geheel twee maanden stop te zetten, dan kunt u die twee maanden inderdaad later nog opnemen.

Alleen stopzetten van het reisproduct is theoretisch wel mogelijk, maar dan kunt u die maanden niet later nog opnemen. Het enige voordeel hiervan is dat u die maanden geen OV-schuld opbouwt. Dat is dan weer alleen nuttig als u vermoedt niet binnen de diplomatermijn van tien jaar een diploma te halen, anders wordt die schuld toch kwijtgescholden.

Voor meer informatie hierover kunt u het beste contact opnemen met DUO. Het studentenreisproduct is namelijk een product van hen, niet van NS.
Daar was ik inderdaad benieuwd naar! Hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik ben geholpen 🙂
Hi estellejhm. Welkom op het Serviceforum!

Ik heb en hoef hier niks meer aan toe te voegen zie ik 🙂 Super! Bedankt Thom, Slidestops en Tochjo :D Veel plezier gewenst komende zomer, estellejhm!

Reageer