beantwoord

Studentenreisproduct als je in Duitsland woont?

• 7 november 2014
  • 3 reacties
  • 1885 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ben student maar woon in Duitsland maar studeer in Nederland nu wil ik net als mijn mede studenten gratis reizen, ik ben 18 en zit in Venlo op school en reis van Boxmeer Nederland naar Venlo Nederland , kan ik dat ook gratis reizen , hoe werkt dat?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 7 november 2014, 16:24

Wat ik me kan herinneren van de vele Duitse studenten in Nijmegen is dat zij of één van hun ouders een minimaal aantal uur in Nederland moet werken om voor Nederlandse studiefinanciering in aanmerking te komen. Voldoe je hier niet aan dan moet je in Duitsland een beurs voor studie in het buitenland zien los te peuteren.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/vraag-en-antwoord/heb-ik-als-buitenlandse-student-recht-op-studiefinanciering-in-nederland.html
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi bobo,

Het studentenreisrecht wordt helaas niet geregeld door NS. De DUO groep is de organisatie, die alles voor studenten regelt, waaronder het studentenreisrecht en de studiebeurs. Ik zou als ik jou was daar eens de vraag neerleggen of je er recht op hebt en hoe je eraan zou kunnen komen. NS kan je daar helaas niet mee helpen. Ik hoop dat je met deze informatie verder komt.

Succes in ieder geval.
Reputatie 4
Badge
Wat ik me kan herinneren van de vele Duitse studenten in Nijmegen is dat zij of één van hun ouders een minimaal aantal uur in Nederland moet werken om voor Nederlandse studiefinanciering in aanmerking te komen. Voldoe je hier niet aan dan moet je in Duitsland een beurs voor studie in het buitenland zien los te peuteren.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/vraag-en-antwoord/heb-ik-als-buitenlandse-student-recht-op-studiefinanciering-in-nederland.html
Welkom op het forum bobo!

Het Studentenreisrecht is inderdaad een product van DUO. Ik hoop dat je met de informatie van Loes en Gert-Jan G een eind verder komt. :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer