beantwoord

Studentenreisproduct en dalkorting

• 20 november 2017
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Deze maand heb ik besloten om te stoppen met mijn huidige opleiding. Ik zet mijn studentenreisproduct dan ook in de eerste 5 werkdagen van december stop.

Ik wil echter gebruik maken van de actie waarbij de dalkorting maar 29 euro kost, en deze actie duurt tot 26 november. Is het mogelijk om de dalkorting op mijn ov chipkaart te zetten voordat mijn studentenreisproduct eraf is gehaald? Dan zouden deze ongeveer 1 week samen op mijn ov chipkaart staan.

Zo nee, is het een optie om het studentenreisproduct eerder van mijn ov chipkaart af te halen? Of kan dat niet? Ik heb gelezen dat het verstandig is om de dalkorting op een tweede kaart te zetten, maar dat vind ik nogal zonde voor die paar dagen. Zeker omdat ik juist geld probeer te besparen met de actie van de dalkorting.
icon

Beste antwoord door Richaaaard 20 november 2017, 16:32

Hoi,

Een dal voordeel en studentenreisproduct kunnen niet tegelijk op 1 kaart staan. Dit komt omdat het gratis dal voordeel abonnement pas 48 uur na verwijdering van de kaart te bestellen is. Je zou je studentenreisproduct eerder van je kaart kunnen halen bij de kaartautomaat Dit doe je zo:
Houdt bij deze automaat je kaart voor de lezer
Kies ‘stopzetten producten’
Volg de instructies op het scherm.

meer info vind je hier
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi,

Een dal voordeel en studentenreisproduct kunnen niet tegelijk op 1 kaart staan. Dit komt omdat het gratis dal voordeel abonnement pas 48 uur na verwijdering van de kaart te bestellen is. Je zou je studentenreisproduct eerder van je kaart kunnen halen bij de kaartautomaat Dit doe je zo:
Houdt bij deze automaat je kaart voor de lezer
Kies ‘stopzetten producten’
Volg de instructies op het scherm.

meer info vind je hier
Badge +3
Ik heb gelezen dat het verstandig is om de dalkorting op een tweede kaart te zetten, maar dat vind ik nogal zonde voor die paar dagen. Zeker omdat ik juist geld probeer te besparen met de actie van de dalkorting.
Bij de bestelling van het Dal Voordeel-abonnement kunt u ervoor kiezen gratis een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen waar dat abonnement op wordt gezet. Een tweede kaart kost u dus niets extra.

En zoals Richaaaard hierboven al aanstipt: als dit de eerste keer is dat u uw studentenreisproduct stopzet, dan kunt u het Dal Voordeel-abonnement zelfs een jaar gratis krijgen. Zie www.ns.nl/uitgestudeerd voor meer informatie daarover.

Reageer