beantwoord

Studentenreisproduct icm IC Direct toeslagvrij

• 5 september 2014
  • 5 reacties
  • 832 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb de afgelopen dagen meerdere keren contact gehad met NS voor het bestellen van een IC Direct toeslagvrij abonnement naast mijn studentenreisproduct.

De eerste keer heb ik gehoord dat het niet mogelijk is om het abonnement te bestellen vanwege technische problemen met de website.

De tweede keer hoorde ik dat ik dit via NS International moest doen, wat niet kon.

En de derde keer kon het niet, omdat de studentenreisproduct geen product van NS is.En dat het bestellen van een Dal voordeel abonnement samen met de toeslagvrij abonnement ook niet mogelijk is, omdat er dan een conflict onstaat op mijn kaart tussen dal voordeel en studentenreisproduct.

Is er dan echt geen mogelijkheid om een toeslagvrij abonnement te bestellen en ben ik gedwongen om dagelijks los te betalen?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 8 september 2014, 08:36

Fs123 en Hendrik, ik moet toch even wat extra info geven. Mijn collega was waarschijnlijk in de veronderstelling dat het om een jaarabonnement ging. Dit kan niet gecombineerd worden met een studentenreisproduct. Intercity Direct maandtoeslag is wel te combineren met een studentenreisproduct en kan worden aangeschaft bij de kaartautomaat.
Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op ons forum Fs123. Het is inderdaad niet mogelijk om een Intercity Direct abonnement af te sluiten met een studentenabonnement. Het is enkel mogelijk dit abonnement te combineren met een NS-abonnement. Aangezien het studentenreisrecht geen NS-abonnement is, is het daarom niet mogelijk dit abonnement aan te vragen. Een Dal Voordeel aanvragen op de OV-chipkaart waar ook je studentenreisrecht op staat zal geen zin hebben omdat het studentenreisrecht het Dal Voordeel overruled. Je kan het Dal Voordeel incluis Intercity Direct abonnement evt. wel op een andere OV-chipkaart aanvragen.
Badge
Welkom op ons forum Fs123. Het is inderdaad niet mogelijk om een Intercity Direct abonnement af te sluiten met een studentenabonnement.
Drie dagen geleden zei je collega nog dat het studentenreisproduct kan worden gecombineerd met IC Direct Maandtoeslag. Los daarvan vind ik het nogal bijzonder dat je met een studentenreisproduct niet een dergelijk abonnement zou kunnen afsluiten. Dat het studentenreisproduct geen NS-abonnement is, is nogal een 'flauwe' reden. Het studentenreisproduct is niet zomaar een abonnement van een andere vervoerder, maar eigenlijk een abonnement waar alle vervoerbedrijven (veel) belang bij hebben...
Fs123 en Hendrik, ik moet toch even wat extra info geven. Mijn collega was waarschijnlijk in de veronderstelling dat het om een jaarabonnement ging. Dit kan niet gecombineerd worden met een studentenreisproduct. Intercity Direct maandtoeslag is wel te combineren met een studentenreisproduct en kan worden aangeschaft bij de kaartautomaat.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/verschil-tussen-intercity-direct-altijd-toeslagvrij-abonnement-intercity-direct-maandtoeslag-5570. Er zijn twee identieke producten voor dezelfde prijs. Het feit dat niet iedereen het ene kan kopen maakt niet uit, dan neem je gewoon het andere.

Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/verschil-tussen-intercity-direct-altijd-toeslagvrij-abonnement-intercity-direct-maandtoeslag-5570. Er zijn twee identieke producten voor dezelfde prijs. Het feit dat niet iedereen het ene kan kopen maakt niet uit, dan neem je gewoon het andere.

Goed om te horen, bedankt!

Reageer