beantwoord

Studentenreisproduct + maand dal voordeel

• 14 september 2016
  • 9 reacties
  • 125 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hoi,

Ik heb twee weken geleden een maand dal voordeel abonnement aangeschaft tot dat ik mijn studentenreisproduct kon krijgen. Nu heb ik deze gekregen en op mijn ov opgeladen maar ik kan nog niet vrij reizen. Ik blijf reizen gwn met korting. Het is een abonnement voor een maand. Kan ik die stoppen zodat ik mijn studentenreisproduct kan gebruiken? Of wat kan ik hierover doen?

Groet,
Estefani
icon

Beste antwoord door Janou NS 16 september 2016, 20:42

Ik heb contact gehad met Xfani en wanneer je een maand abonnement aanschaft is het niet mogelijk om deze te beëindigen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Weet u zeker dat het dal voordeel was, deze is namelijk niet in de maandvariant maar alleen per jaar a 50 euro
Sorry. Altijd voordeel maand.
Hallo Xfani en welkom op het NS Forum, ik zoek dit graag voor je uit zodat wij dit samen kunnen oplossen. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Help ik je daar graag verder.
Reputatie 6
Badge +1
Wellicht is het Altijd Voordeel Maand abonnement technisch boven het studentenreisproduct gezet? Dus als je incheckt wordt dat abonnement gebruikt, in plaats van het voordeligste product? Maar ik hoop dat Janou NS je verder kan helpen!
Badge +3
Het studentenreisproduct maakt onderdeel uit van de studiefinanciering. Studenten in het hoger onderwijs die op 1 juli nog geen 18 zijn, hebben recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal na het begin van hun studie. Dat is dus vanaf 1 oktober. Uit uw bericht leid ik af dat dat ook bij u het geval is, want u geeft aan dat u nog een maandabonnement moest kopen totdat u een studentenreisproduct kon krijgen.

Omdat uw studiefinanciering pas op 1 oktober ingaat, is ook het studentenreisproduct pas vanaf 1 oktober geldig. Om te voorkomen dat er op 1 oktober 's ochtends lange rijen studenten voor de ophaalautomaten staan, kunt u het studentenreisproduct al twee weken voor de ingangsdatum op uw kaart laden. Maar dat verandert niets aan de ingangsdatum: het abonnement is pas vanaf 1 oktober te gebruiken. Tot die tijd blijft u gewoon met Altijd Voordeel reizen.
Het studentenreisproduct maakt onderdeel uit van de studiefinanciering. Studenten in het hoger onderwijs die op 1 juli nog geen 18 zijn, hebben recht op studiefinanciering vanaf het eerste kwartaal na het begin van hun studie. Dat is dus vanaf 1 oktober. Uit uw bericht leid ik af dat dat ook bij u het geval is, want u geeft aan dat u nog een maandabonnement moest kopen totdat u een studentenreisproduct kon krijgen.

Omdat uw studiefinanciering pas op 1 oktober ingaat, is ook het studentenreisproduct pas vanaf 1 oktober geldig. Om te voorkomen dat er op 1 oktober 's ochtends lange rijen studenten voor de ophaalautomaten staan, kunt u het studentenreisproduct al twee weken voor de ingangsdatum op uw kaart laden. Maar dat verandert niets aan de ingangsdatum: het abonnement is pas vanaf 1 oktober te gebruiken. Tot die tijd blijft u gewoon met Altijd Voordeel reizen.

Hij is ouder dan 18. Dus dit is niet het geval. Hij kon het reisproduct ook ophalen bij een automaat, alleen het werkt niet op zijn OV.
Reputatie 6
Badge +1
Hij is ouder dan 18. Dus dit is niet het geval. Hij kon het reisproduct ook ophalen bij een automaat, alleen het werkt niet op zijn OV.

En wanneer is hij 18 geworden?
Badge +3
Als er al recht was op een studentenreisproduct vanaf 1 september, waarom is er dan een maandabonnement aangeschaft?
Ik heb contact gehad met Xfani en wanneer je een maand abonnement aanschaft is het niet mogelijk om deze te beëindigen.

Reageer