beantwoord

Studentenreisproduct niet overgezet op vervangende kaart!

• 3 september 2017
  • 4 reacties
  • 574 Bekeken

Hallo NS,

Er kloppen een aantal dingen niet bij mij. Afgelopen half jaar heb ik mijn studentenreisproduct stopgezet, omdat ik in het buitenland woonde. Toen ik terugkwam, stond het abonnement weer netjes voor mij klaar. Deze heb ik teruggezet op mijn (toen nog geldige) kaart. Hier heb ik ook mee gereisd, werkte prima. Inmiddels is deze kaart verlopen (30-08-2017). Op duo.nl staat echter dat ik het abonnement nooit heb opgehaald, vaag...

Omdat mijn kaart verlopen was, heb ik een nieuwe aangevraagd. Deze binnengekregen en via www.ov-chipkaart.nl gekoppeld aan mijn account. Alleen mijn studentenreisproduct is niet overgezet naar de nieuwe kaart! Flink probleem, aangezien ik overmorgen alweer naar school moet reizen, +- 3 uur per dag.

Er staat ook geen bestelling bij de paal of online die ik op kan halen om het studentenreisproduct terug te krijgen. Op jullie website, ov-chipkaart.nl en studentenreisproduct.nl staat dat de procedure dan ook automatisch hoort te gaan.

Kunnen jullie mij helpen? Ik zou graag vanaf dinsdag weer vrij kunnen reizen!

Alvast bedankt,

Anne Lot
icon

Beste antwoord door Thomas NS 4 september 2017, 09:35

Hallo Annelot en welkom op het NS Serviceforum.

Wat spijtig om te vernemen dat het niet soepel gaat met het studentenreisproduct. Zoals Thom aangeeft, kunnen wij als NS weinig zeggen over dit abonnement, gezien DUO dit beheert. Je kunt ze contacteren via deze pagina. Waar NS wel bij kan springen is, mocht het probleem morgen niet opgelost zijn, het restitueren van 1 reis die je gratis had kunnen maken, maar door afwezigheid van jouw abonnement hebt moeten betalen. Hiervoor kun je het beste contact zoeken met onze Social Media afdeling (Facebook of Twitter) waar je gemakkelijk een screenshot van MijnDUO mee kunt sturen, zodat wij jou eenmalig coulance kunnen geven voor een reis. Laat het ons maar weten in dit topic wat de vordering is van deze vervelende situatie.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat u uw vraag bij DUO neer moet leggen, die gaan hier over.
Reputatie 7

Wat spijtig om te vernemen dat het niet soepel gaat met het studentenreisproduct. Zoals Thom aangeeft, kunnen wij als NS weinig zeggen over dit abonnement, gezien DUO dit beheert. Je kunt ze contacteren via deze pagina. Waar NS wel bij kan springen is, mocht het probleem morgen niet opgelost zijn, het restitueren van 1 reis die je gratis had kunnen maken, maar door afwezigheid van jouw abonnement hebt moeten betalen. Hiervoor kun je het beste contact zoeken met onze Social Media afdeling (Facebook of Twitter) waar je gemakkelijk een screenshot van MijnDUO mee kunt sturen, zodat wij jou eenmalig coulance kunnen geven voor een reis. Laat het ons maar weten in dit topic wat de vordering is van deze vervelende situatie.

Wat spijtig om te vernemen dat het niet soepel gaat met het studentenreisproduct. Je bent niet de enige, laat dat een troost zijn. Zoals Thom aangeeft, kunnen wij als NS weinig zeggen over dit abonnement, gezien DUO dit beheert. Je kunt ze contacteren via deze pagina. Waar NS wel bij kan springen is, mocht het probleem morgen niet opgelost zijn, het restitueren van 1 reis die je gratis had kunnen maken, maar door afwezigheid van jouw abonnement hebt moeten betalen. Hiervoor kun je het beste contact zoeken met onze Social Media afdeling (Facebook of Twitter) waar je gemakkelijk een screenshot van MijnDUO mee kunt sturen, zodat wij jou eenmalig coulance kunnen geven voor een reis. Laat het ons maar weten in dit topic wat de vordering is van deze vervelende situatie.

Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie! Ik heb net met OV-chipkaart.nl / studentenreisproduct.nl gebeld en die zeggen inderdaad dat het overzetten is mislukt, ook al hoorde het automatisch te gaan. Ze kunnen/willen mij niet verder helpen en ik zal gewoon een week moeten wachten tot mijn kaart opnieuw gekoppeld wordt.

Omdat het koppelverzoek al ingediend is, kan ik ook geen tijdelijk studentenreisproduct aanvragen. Deze zou het koppelen weer ongedaan maken. Ingewikkeld verhaal al met al.

Dit was uiteraard niet het antwoord waar ik op had gehoopt... het komt er op neer dat ik nu 3 dagen van Goor naar Zwolle en terug moet reizen en deze zelf moet betalen. Ik zou het fantastisch vinden als jullie 1 (of het liefst 3! maar snap als dat niet kan) reis voor mij kunnen restitueren.

Ondertussen is het afwachten of het koppelen van mijn nieuwe kaart met studentenreisproduct.nl wel gaat lukken voor volgende week, ik laat het jullie hier weten.

Groet,

Anne Lot
Reputatie 7
Goed geregeld, zoek even contact met onze klantenservice om vergoeding te regelen. Social Media is daar het beste kanaal voor.

Reageer