beantwoord

Studentenreisproduct omzetten naar een Traject Vrij

• 24 september 2014
  • 2 reacties
  • 735 Bekeken

Ik heb momenteel mijn HBO opleiding afgerond en heb een contract aangeboden gekregen bij een bedrijf. Graag zou ik mijn studenten OV om willen zetten naar een Trajectkaart vanaf mijn huis naar dit bedrijf (en terug).

Momenteel kan ik mijn studenten-OV gebruiken om zowel met de trein (NS) als de bus te reizen. Is reizen met de bus ook mogelijk met een Trajectkaart, of moet ik hier nog een apart abonnement voor afsluiten?

PS: Het traject is de Sprinter vanaf station Zaltbommel naar Utrecht Centraal en daarna de bus vanaf Utrecht Centraal naar de Kerklaan te De Bilt, en uiteraard vice-versa op de terugweg. Ook zou ik graag een abonnement per maand of kwartaal willen, dus niet een compleet jaar-abonnement.

Waar moet ik terecht om mijn studenten-OV stop te zetten en een traject-abonnement die hieraan voldoet af te sluiten?

Alvast bedankt voor de responses,

Mvg,
Kevin C
icon

Beste antwoord door Inge NS 24 september 2014, 12:48

Welkom op het forum KevinC!

Ik wil je allereerst aanraden om je Studentenreisproduct tijdig stop te zetten. Lees hier welke stappen je daarvoor moet ondernemen. Nadat je het Studentenreisproduct definitief van je OV-chipkaart hebt verwijderd, kan je hier een Traject Vrij maandabonnement aanschaffen, waarmee je een maand lang onbeperkt tussen Utrecht Centraal en Zaltbommel kunt reizen. Je kunt dit abonnement op je huidige OV-chipkaart bestellen als de kaart nog geldig is. Ook is het mogelijk om het abonnement i.c.m. een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. De levertijd bedraagt in dat geval 2 weken. Voor een busabonnement wil ik je verder aanraden om met de busvervoerder in Utrecht contact op te nemen. Als je woont, studeert of werkt in de regio Utrecht kom je in aanmerking voor een gratis U-OV Dal Voordeel Jaarabonnement voor ex-studenten. Lees hier meer over dit aanbod.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het forum KevinC!

Ik wil je allereerst aanraden om je Studentenreisproduct tijdig stop te zetten. Lees hier welke stappen je daarvoor moet ondernemen. Nadat je het Studentenreisproduct definitief van je OV-chipkaart hebt verwijderd, kan je hier een Traject Vrij maandabonnement aanschaffen, waarmee je een maand lang onbeperkt tussen Utrecht Centraal en Zaltbommel kunt reizen. Je kunt dit abonnement op je huidige OV-chipkaart bestellen als de kaart nog geldig is. Ook is het mogelijk om het abonnement i.c.m. een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. De levertijd bedraagt in dat geval 2 weken. Voor een busabonnement wil ik je verder aanraden om met de busvervoerder in Utrecht contact op te nemen. Als je woont, studeert of werkt in de regio Utrecht kom je in aanmerking voor een gratis U-OV Dal Voordeel Jaarabonnement voor ex-studenten. Lees hier meer over dit aanbod.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hi Inge,

Zeer bedankt voor de snelle reactie en de meegeleverde links. Ik zal mijn studentenkaart deze week nog stopzetten. Mijn OV-chipkaart is kort geleden nog vervangen nadat de vorige kapot was gegaan, dus deze is nog tot 2019 geldig. Hier zal ik het Traject maandabonnement dus opzetten.

Mvg,
Kevin C

Reageer