beantwoord

Studentenreisproduct stopzetten en later weer gebruiken?

• 17 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 3965 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben een student en ik ontvang geen studiefinanciering meer maar ik heb tot september 2017 nog wel recht op studentenreisproduct. Dit is dus mijn vijfde jaar. Ik blijf echter studeren tot en met 2018 dus vanaf september 2017 moet ik voor mijn reiskosten gaan betalen.
In januari vertrek ik voor vier maanden naar het buitenland, en dan heb ik in die periode niets aan mijn reisproduct. Kan ik voor die maanden mijn reisproduct stopzetten, en het reisproduct dan weer aanzetten vanaf september 2017, zodat ik vanaf die tijd nog vier maanden vrij kan reizen?

Ik heb geprobeerd dit op internet op te zoeken, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Daarom hoopte ik hier antwoord te krijgen. Alvast bedankt 🙂
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 oktober 2016, 12:46

Dat kan, met dien verstande dat u dan uw studiefinanciering volledig stop moet zetten en dus ook geen gebruik kunt maken van een rentedragende lening of collegegeldkrediet. Wilt u dat niet, dan kunt u in plaats van een studentenreisproduct een ov-vergoeding van 99,66 euro per maand krijgen als u in het buitenland bent. Vanzelfsprekend kunt u dan niet later nog die vier maanden studentenreisproduct krijgen als u voor de maanden in het buitenland voor een ov-vergoeding kiest.

Voor meer informatie hierover moet u contact opnemen met DUO. Het studentenreisproduct is namelijk onderdeel van de studiefinanciering en u bent op dit forum eigenlijk niet aan het goede adres met vragen daarover.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Dat kan, met dien verstande dat u dan uw studiefinanciering volledig stop moet zetten en dus ook geen gebruik kunt maken van een rentedragende lening of collegegeldkrediet. Wilt u dat niet, dan kunt u in plaats van een studentenreisproduct een ov-vergoeding van 99,66 euro per maand krijgen als u in het buitenland bent. Vanzelfsprekend kunt u dan niet later nog die vier maanden studentenreisproduct krijgen als u voor de maanden in het buitenland voor een ov-vergoeding kiest.

Voor meer informatie hierover moet u contact opnemen met DUO. Het studentenreisproduct is namelijk onderdeel van de studiefinanciering en u bent op dit forum eigenlijk niet aan het goede adres met vragen daarover.

Reageer