beantwoord

Studentenreisproduct stopzetten in het buitenland

• 4 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 2978 Bekeken

Ik kreeg recent een bericht van DUO dat ik mijn studenten reisprodukt (weekend OV) moet opzeggen. Blijkbaar moet dit bij zo'n apparaatje gebeuren waar je het abonnement ook ophaalt. Ik ben echter niet in Nederland de komende maanden, dus ik vroeg mij af hoe ik mijn abonnement op afstand kan opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Koen Peters
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 oktober 2014, 12:03

Beste Koen_Peters, Welkom op het NS Serviceforum! Ik durf niet goed te zeggen hoe je dit moet doen wanneer je niet in Nederland bent en de kaart hebt meegenomen. Is de kaart nog in Nederland? Dan zou iemand anders je studentenreisproduct kunnen deactiveren. Het product is niet van NS, maar van DUO. Je zou met hen contact kunnen opnemen om uit te vragen wat je in deze situatie het beste kan doen. Je vindt hier meer informatie: http://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-stopzetten/

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Beste Koen_Peters, Welkom op het NS Serviceforum! Ik durf niet goed te zeggen hoe je dit moet doen wanneer je niet in Nederland bent en de kaart hebt meegenomen. Is de kaart nog in Nederland? Dan zou iemand anders je studentenreisproduct kunnen deactiveren. Het product is niet van NS, maar van DUO. Je zou met hen contact kunnen opnemen om uit te vragen wat je in deze situatie het beste kan doen. Je vindt hier meer informatie: http://www.studentenreisproduct.nl/detail/studentenreisproduct-stopzetten/

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Dankjewel voor je snelle reactie, Susan. Ik heb ook bij het DUO deze vraag gesteld, maar hier heb ik nog geen reactie op gekregen - vandaar dat ik het even via deze lijn probeer (gezien de deadline van de opzegging).
De kaart is inderdaad niet in Nederland, deze heb ik (helaas) meegenomen.
Zou het een optie zijn om mijn kaart als 'gestolen' of 'gebroken' op te geven zodat deze gedeactiveerd wordt? Als ik het mij goed herinner moet je dan namelijk het abonnement opnieuw opladen op de nieuwe kaart, dus dat is een soort van tijdelijke opzegging..?
Ik ga er vanuit dat dit niet een oplossing zal zijn, aangezien een gebroken kaart of een defecte kaart er niet voor zorgt dat het reisproduct van de kaart wordt gehaald. De klantenservice van DUO is maandag weer geopend: http://www.ib-groep.nl/particulieren/deurmat/contact/bellen.asp
De oplossing was om de kaart als defect/gestolen op te geven, waarna mijn ouders met de vervangende kaart het reisprodukt stop zullen kunnen zetten. Beetje omslachtig allemaal, maar het is gelukt!
Top! Bedankt dat je nog even de oplossing met ons hebt gedeeld. Fijne dag nog!
Ah super, ook bedankt voor je reactie Koen_peters,

Ik zit nu zelf in AustraliĆ« en wilde het stopzetten om het bedrag te vergoeden omdat ik nog aan het studeren ben. Nu lijkt het probleem opgelost te worden 🙂

Reageer