beantwoord

studentenreisproduct stopzetten zonder kaart

• 8 April 2014
  • 7 reacties
  • 2531 Bekeken

Mijn persoonlijke ov-chipkaart is gestolen en daarom heb ik een nieuwe aangevraagd en ontvangen. Alleen nu moet ik nog mijn studentenreisproduct stopzetten zodat ik het kan koppelen aan mijn nieuwe ov-chipkaart. Op de site van studentenreisproduct lees ik alleen maar dat je dit bij een automaat moet doen maar dit lijkt mij erg lastig zonder kaart. Dus nu vraag ik me af hoe ik het studentenreisproduct kan stopzetten voor deze gestolen kaart?
icon

Beste antwoord door Hendrik 8 April 2014, 16:04

Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Heb je de Klantenservice van studentenreisproduct gebeld of je kaart online als gestolen aangemeld?
http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx?bookMark=Mijn OV-chipkaart is geblokkeerd/ defect/ verloren/ gestolen. Wat moet ik doen?&id=1795
Ja ik heb de klantenservice gebeld en de kaart is als gestolen gemeld en ook al geblokkeerd. Maar de lijn werd verbroken en toen ik terug belde kon ik geen vervangende kaart meer aanvragen.
Badge
Als de kaart als gestolen is geregistreerd, lijkt me dat je het product niet hoeft stop te zetten... Maar goed, ik denk dat je sowieso bij Studentenreisproduct moet zijn. NS kan je niet helpen, vrees ik.
Reputatie 1
Als je het studentenreisproduct stopzet, betekent dat dat je reisrecht is verlopen en je dus geen recht meer hebt op studenten-ov. Dat is hier niet het geval. Blokkeren en een nieuwe kaart aanvragen is in dit geval voldoende. Ook kun je nog een tijdelijk reisproduct aanvragen.
Oke bedankt dit maakt het al een stuk duidelijker.
Op 27 maart had je dezelfde vraag ook al.
En heb je toen ook al uitgebreid advies gehad.

Tot over 10 dagen maar weer ?
Badge
Op 27 maart had je dezelfde vraag ook al.
En heb je toen ook al uitgebreid advies gehad.

Tot over 10 dagen maar weer ?

Scherp! Je zou van studenten trouwens enige zelfredzaamheid verwachten...

Reageer