beantwoord

Studentenreisproduct terugwerkende kracht

• 15 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 892 Bekeken

Hallo,

Ik ben dit jaar begonnen met studeren en daarvoor reis ik elke dag vanaf Amsterdam naar Delft. Nou heb ik deze zomer best veel gewerkt dus heb ik besloten niet meteen gebruik te maken van studiefinanciering. Echter kwam ik erachter dat, omdat ik geen studiefinanciering had aangevraagd, ik ook niet meteen gebruik kon maken van het studentenreisproduct. Toen ik hierachter kwam heb ik het meteen aangevraagd en kreeg ik zelfs in september nog mijn studiefinanciering. Hierdoor heb ik mijn studentenreisproduct toch nog eerder dan verwacht gekregen. Ik ben wel erg benieuwd of de kosten die ik heb gemaakt gedurende de periode hiervoor vergoed kunnen worden met terugwerkende kracht? Het gaat om een bedrag van in totaal 195€. Ik hoor graag van jullie.

Thijs de Jong
icon

Beste antwoord door Robert B 15 oktober 2017, 15:40

Welkom op het forum Thijs!

Ik ben niet van NS (of andere vervoerder) maar als je een sluitende declaratie hebt van je reizen in september (of gekochte kaartjes bewaard hebt) dan zou je denk ik wel in aanmerking komen voor restitutie omdat je (via DUO) recht had op vrij reizen.

Dit geldt namelijk ook voor studenten die kosten moeten maken omdat ze hun SRP en/of ov-chipkaart nog niet ontvangen hebben.

Ik vermoed dat het wel een welles/nietes verhaal wordt (onder het motto YMMV) en je zult het sowieso via de klantenservice moeten regelen.

NS: 030 751 5155 (24 uur per dag)
DUO: 0900 0980 (ma/vr 7:30-21:00 weekend 10:00-16:00)

Twitter: @NS_online en @ovchipkaart (die doen de support voor DUO/SRP erbij)
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Welkom op het forum Thijs!

Ik ben niet van NS (of andere vervoerder) maar als je een sluitende declaratie hebt van je reizen in september (of gekochte kaartjes bewaard hebt) dan zou je denk ik wel in aanmerking komen voor restitutie omdat je (via DUO) recht had op vrij reizen.

Dit geldt namelijk ook voor studenten die kosten moeten maken omdat ze hun SRP en/of ov-chipkaart nog niet ontvangen hebben.

Ik vermoed dat het wel een welles/nietes verhaal wordt (onder het motto YMMV) en je zult het sowieso via de klantenservice moeten regelen.

NS: 030 751 5155 (24 uur per dag)
DUO: 0900 0980 (ma/vr 7:30-21:00 weekend 10:00-16:00)

Twitter: @NS_online en @ovchipkaart (die doen de support voor DUO/SRP erbij)

Reageer