beantwoord

Studentenreisproduct wel of geen zomerperiode?

• 25 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 171 Bekeken

Ik had een vraag of ik op 2 September 2019 nu wel of niet zou mogen reizen met mijn studentenreisproduct.

NS zelf claimt namelijk de datum 3 September:

terwijl Studentenreisproduct (DUO) claimt dat ik vanaf 16 augustus al zou mogen hebben gerezen en dus al gebruik kan maken op 2 september waneer school begint:

~ Lars
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 augustus 2019, 11:01

De informatie op www.studentenreisproduct.nl is juist. De zomerperiode voor het weekabonnement loopt elk jaar van 16 juli tot 16 augustus. Overigens mag u ook in die periode reizen, maar dan met 40 procent korting.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
De informatie op www.studentenreisproduct.nl is juist. De zomerperiode voor het weekabonnement loopt elk jaar van 16 juli tot 16 augustus. Overigens mag u ook in die periode reizen, maar dan met 40 procent korting.
Reputatie 7
Badge
3 september 2017 😀 @Larsjarred9
Probeer verder als student de werkwoorden goed onder de knie te krijgen 😀
Reputatie 7
Badge +3
Het deeg voor mijn brood is gerezen, terwijl ik zelf heb gereisd van A naar B.

Voor de juiste voorwaarden kijk je op de site van DUO, die gaan over SRP.
De datum 16 augustus geldt voor hen die al een SRP hadden en doorgaan op dezelfde opleiding. Heb je voor het eerst SRP aangevraagd of ben je van opleiding veranderd dan is hij geldig vanaf 1 september (of later als je hem te laat hebt aangevraagd)
Goedemorgen Larsjarred9 en welkom bij de NS Community!

Ik durf niet te zeggen waar jij de geplaatste informatie hebt gevonden, maar zoals AbbeyRoad benadrukt is het enigszins verouderde informatie. 😅
De zomerperiode loopt inderdaad van 16 juli tot 16 augustus, wat wel correct staat vermeld op deze informatiepagina over het studentenreisproduct.
Badge +3
Ik durf niet te zeggen waar jij de geplaatste informatie hebt gevonden
Op deze pagina staat het genoemd onder Veelgestelde vragen.
Bedankt, die hele pagina is vrij verouderd zie ik. Ik zal dit eens doorsturen naar ons websitebeheer.
@Tochjo Ben je trouwens op deze pagina gekomen via doorklikken, of door te zoeken op het studentenreisproduct? Via dat laatste kan ik hem namelijk nog terugvinden, maar ik kan het niet vinden door te browsen door de abonnementenpagina's.
Badge +3
Google.
Bedankt voor alle reacties, kwam er zojuist achter dat er inderdaad 2017 stond en dat de informatie dus inderdaad verouderd is. 😂 Mijn vraag is beantwoord

Reageer