switchen naar eerste klas | NS Community
beantwoord

switchen naar eerste klas


Hoi, ik kan nergens een knopje vinden dat ik kan switchen naar eerst klas. Ook mijn hulplijnen niet. Ik heb al gevonden online dat meer mensen hier last van hebben. 
Kan ik nu gewoon bij betalen?!

 

icon

Beste antwoord door Robert B 8 June 2022, 19:35

Bekijk origineel

38 reacties

Badge +3

Dank voor die extra info over de Business Card, maar bij Flex zou men dus (bij werkende backend-verbinding) niet stilzwijgend een correctie mogen doen en/of zeggen “het is goed zo” (met natuurlijk een correctietarief als gevolg, 20 euro voor 1e klas en 50 euro voor ‘vergeten‘ incheck of bij de verkeerde vervoerder).

Kan me voorstellen dat men dat doet om discussies/agressie te voorkomen (omdat het ‘systeem’ het wel uitzoekt), terwijl het handelperspectief toch echt iets anders zegt?

Ik zou er ook op inzetten dat men geen idee heeft wat het effect is van drukken op die knop. En ja, dat is ernstig.

Reputatie 7
Badge +3

Als dat inderdaad zo is zou dat door NS duidelijk gemaakt moeten worden aan de dames en heren HC. Er is toch ieder jaar een herinstructie? Of anders een verplichte e-learning. Zie het maar als een onderdeel van de kennis die je moet hebben om je werk goed te kunnen doen. 

Tsja, dat zou je verwachten idd.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Erin stampen die kennis dus. 

Badge +3

Voordeel van Flex @iMark: het verschil tussen studenten of reizigers op saldo die spontaan de 1e klas uit gejaagd worden (anders een UvB!) en dat je met NS Flex rustig mag blijven zitten want “het is goed zo” 🤣

Ik heb weinig toe te voegen aan @Henk_NL. Klopt als een bus.

Herinstructie, die krijgen we, alleen niet over vervoerbewijzen helaas. 

Ik zou er ook op inzetten dat men geen idee heeft wat het effect is van drukken op die knop. En ja, dat is ernstig.

De programmeurs van het controle device hadden natuurlijk ook een tekst in beeld kunnen laten komen waarin te lezen is dat er een correctie tarief/boete uitgedeeld wordt aan de reiziger i.v.m.het ontbreken van een geldig Vvb of het zitten in de verkeerde klasse.

 

Ja, maar dan nog geldt wat Loes ook aanhaalt: er is geen herhaling kaartsoorten. Je zou willen dat men ook een goed advies kan geven bij vragen door reizigers, maar dan is kennis van het product wel nodig. 

Ja, maar dan nog geldt wat Loes ook aanhaalt: er is geen herhaling kaartsoorten. Je zou willen dat men ook een goed advies kan geven bij vragen door reizigers, maar dan is kennis van het product wel nodig. 

Dit is al jaren een bekend probleem mede veroorzaakt door de steeds maar nieuw geintroduceerde kaertjes met afwijkende voorwarden.

Reputatie 7
Badge +1

Ja, maar dan nog geldt wat Loes ook aanhaalt: er is geen herhaling kaartsoorten. Je zou willen dat men ook een goed advies kan geven bij vragen door reizigers, maar dan is kennis van het product wel nodig. 

Dit is al jaren een bekend probleem mede veroorzaakt door de steeds maar nieuw geintroduceerde kaertjes met afwijkende voorwarden.

 

Klopt helemaal Jeroen, de marketing van NS vind het blijkbaar noodzakelijk om voor elke klant een soort van kortingsticket te introduceren. Ik snap best dat de conducteur door de vele afwijkingen soms door de bomen het bos niet meer ziet.

 

In een ander topic geeft NS ondanks dat het om een Flex-product gaat toch Qbuzz de schuld van een verkeerde factuur. NS snapt zijn eigen produkt dus ook niet.

Ja, maar dan nog geldt wat Loes ook aanhaalt: er is geen herhaling kaartsoorten. Je zou willen dat men ook een goed advies kan geven bij vragen door reizigers, maar dan is kennis van het product wel nodig. 

Dit is al jaren een bekend probleem mede veroorzaakt door de steeds maar nieuw geintroduceerde kaertjes met afwijkende voorwarden.

Daarom klaag ik er ook al jaren over. 

Badge +3

9-Euro Ticket? Das geht nicht von/nach Enschede!

Aber der DB Planner sagt… dus ‘coulance’ 😅

Reageer