beantwoord

Syncasso bezwaar

• 7 maart 2018
  • 7 reacties
  • 526 Bekeken

Eergister een sms gekregen over dat ik een aanmaning niet betaald zou hebben en nog 2 dagen de tijd had om te betalen. Na een hoop gedoe, je kunt Syncasso niet eens bellen. Kwam ik er achter dat het over een achterstallige betaling van de NS ging. 50 euro plus 40 euro vorderingskosten. Ineens ging mij een lichtje branden. 2 weken geleden een brief gekregen van NS dat er een daluren abb stop gezet is. Punt 1. Ik heb geen dalurenabb. Punt 2 er stond een andere naam boven de Brief ene mevr vd Berg.. Mijn dochter heeft een studenten ov een gele kaart. Gratis dus. En de brief was ook aan haar gericht. Ze heeft 2 weken geleden dus
meteen gebeld en er werd gezegd dat dit een vergissing was. Vandaag kreeg ik weer een sms
dat ik alleen vandaag nog kon betalen. 2 dagen
geleden meteen een mail gestuurd naar
Syncasso met het dossier en een bezwaar. Dat
dit niet klopt. Ik heb nooit ook maar iets
ontvangen dat er wat betaald moest worden.
Laat staan een aanmaning.

Ook gister maar weer met NS gebeld. Heel
warrig verhaal van de dame aan de telefoon.
Over een geboorte datum die niet klopt en dat er een andere naam bij staat. Ze ging het
overleggen met haar leidinggevende. En toen
zei ze dat ze er niets mee konden. Ik snap er helemaal niets meer van. Vandaag weer geprobeerd via een omweg naar Syncasso te bellen. Ze zetten me een half uur in de wacht en toen werd de verbinding verbroken. Diep droevig dit alkes. Wat gaan jullie hier aan doen dat is de grote vraag. Het heeft me al enorm veel tijd en stress gekost. Met vr gr Christel
icon

Beste antwoord door Robert B 8 maart 2018, 00:11

Welkom op het forum!

Zodra je niet betaald hebt (volgens NS) dan geven ze het uit handen aan (in jouw geval dus) Syncasso.

Je hebt voor die tijd al TWEE herinneringen gehad (dat schijnt tegenwoordig ook per e-mail te kunnen, misschien in je spam folder) en je bent dan overgeleverd aan het incassobureau.

Contact met NS zoeken heeft in dat geval geen enkele zin meer (ze hebben het overgedragen en daarmee klaar want je bent in gebreke) dus je zult met Syncasso een regeling moeten treffen.

Tip: Bel of schrijf ze (Syncasso dus), zeg dat je bezwaar bij NS wilt maken (wegens niet ontvangen facturen en/of herinneringen) en van daaruit verder discussiëren. En hou alles schriftelijk bij!

Je bent niet de eerste of enige die met zulke (database, want andere naam en geboortedatum en zo?) fouten te maken krijgt, dus goed dat je het hier meldt en uitlegt.

De stress voor jou heeft NS verder maling aan, maar snap ik goed! Ik hoop dat een moderator die toegang heeft tot de juiste systemen even kan kijken en reageren.

Hou ons hier op de hoogte graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Zodra je niet betaald hebt (volgens NS) dan geven ze het uit handen aan (in jouw geval dus) Syncasso.

Je hebt voor die tijd al TWEE herinneringen gehad (dat schijnt tegenwoordig ook per e-mail te kunnen, misschien in je spam folder) en je bent dan overgeleverd aan het incassobureau.

Contact met NS zoeken heeft in dat geval geen enkele zin meer (ze hebben het overgedragen en daarmee klaar want je bent in gebreke) dus je zult met Syncasso een regeling moeten treffen.

Tip: Bel of schrijf ze (Syncasso dus), zeg dat je bezwaar bij NS wilt maken (wegens niet ontvangen facturen en/of herinneringen) en van daaruit verder discussiëren. En hou alles schriftelijk bij!

Je bent niet de eerste of enige die met zulke (database, want andere naam en geboortedatum en zo?) fouten te maken krijgt, dus goed dat je het hier meldt en uitlegt.

De stress voor jou heeft NS verder maling aan, maar snap ik goed! Ik hoop dat een moderator die toegang heeft tot de juiste systemen even kan kijken en reageren.

Hou ons hier op de hoogte graag!
Badge +3
Twee dagen eisen om te betalen mag overigens nooit! Oh wacht, dat was een SMS reminder.. Had mijn zorgverzekeraar die service ook maar toen ze ineens facturen per e-mail gingen sturen in plaats van een acceptgiro per post (ander verhaal, maar dat is spontaan opgelost in hun (gewijzigde) Algemene Voorwaarden...Joepie, het lijkt NS wel!).

Maar als je ineens Mw. van den Berg (die je niet eens kent) heet is het misschien ook wel spam/phishing..

Trap daar dus NIET in, maar bel wel vooral even Syncasso (als ze opnemen ooit) voor opheldering waar het over gaat (dat stopgezette Dal Voordeel abonnement dus).

Succes! Maar als ze je zelfs SMS berichten gaan sturen waarom niet eerder actie ondernemen?
Reputatie 7
Hallo Cbrocante en welkom op het NS Serviceforum.

Ik lees jouw topic net door en merk dat er hier wat onduidelijkheden zijn waar ik graag voor je naar wil kijken. Het inschakelen van het incassobureau gebeurt alleen bij een achterstallige betaling, maar uit jouw verhaal blijkt dat er nog onduidelijkheid heerst over de eigenaar van dit abonnement, welk abonnement het om gaat en de manier van communiceren vanuit ons en Syncasso. Namens Syncasso kan ik geen uitspraken doen, maar ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is en wat wij daarin voor jou kunnen betekenen. Bedankt Robert voor de uitleg van de procedure; het is nu aan mij om te kijken welke stappen hier zijn gemaakt of juist niet zijn gemaakt.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij een privébericht te sturen met daarin de volgende gegevens van jou en jouw dochter?
- Voorletters, achternaam en geboortedatum.
- Postcode en huisnummer
- IBAN en e-mailadres

Dan kijk ik naar de status van jullie abonnementen en de betalingsstappen die hierin zijn ondernomen. Alvast bedankt!
(Een privébericht verstuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht')
Reputatie 6
Indien u zeker weet, dat u niets te betalen heeft, dan volstaat het om het incassobureau daarvan op de hoogte te stellen. Dat heeft u gedaan - per e-mail.

Dan is het verder klaar.

Desalniettemin is het natuurlijk heel goed van Thomas dat die gaat uitzoeken wat er aan de hand is.
Mocht de NS een fout hebben gemaakt, dan is het ook aan de NS om die fout recht te zetten.
Reputatie 7
Ik heb helaas nog geen privébericht ontvangen van C. Brocante. Mijn verzoek staat nog steeds!
Reputatie 7
Ik houd dit topic in het vizier, tot CBrocante mij een privébericht heeft gestuurd.
Reputatie 7
Helaas tot op heden nog een communicatielijn kunnen leggen met CBrocante. Ik hoop dat het probleem inmiddels opgelost is via een andere weg. Zo niet: schroom niet om dit topic als lijntje te gebruiken, mijn aanbod om dit uit te zoeken staat nog steeds.

Omdat ik nog geen klantgegevens heb kunnen inzien, is het heel lastig om een uitspraak te doen over deze situatie. Het antwoord van Robert kan als grove lijn gevolgd worden.

Reageer