beantwoord

Tarief Veolia klopt niet met de NS app

• 10 juni 2016
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Sinds gisteren heb ik als exstudent een weekend-vrij abonnement bij de NS. Gisteren (donderdag) heb ik een reis gemaakt van Oss naar Nijmegen Heyendaal. Ik heb gereist van 15:56 tot 16:26. Echter volgens de NS app zou ik 40% korting hebben op deze reis en zou de reis €3,32 moeten kosten waarvan €3 bij NS en €0,32 bij Veolia. Toen ik uitcheckte bij NS kreeg ik inderdaad €3 als ritprijs maar na uitchecken bij Veolia kreeg ik €1,97 als ritprijs in plaats van €0,32. Waarom klopt de prijs van Veolia of de NS-app niet? Is mijn abonnement mogelijk niet goed geactiveerd bij andere vervoerders dan NS? Volgende week ga ik een reis naar Enschede maken waarvan tussen Zutphen en Hengelo de vervoerder Syntus rijdt. Bij deze wil ik dus vragen of ik dan bij Syntus ook mogelijk een verkeerd (te hoog) tarief betaal terwijl ik recht zou hebben op 40% korting of zelfs in het weekend moet betalen aan Syntus.

Mark
icon

Beste antwoord door Wil6910 10 juni 2016, 13:11

Tussen 16.00 uur en 18.30 geldt de korting niet omdat het dan in de spits valt. Je kunt om 15.55 wel inchecken om nog wel de korting te krijgen. Bij uitchecken en opnieuw inchecken (bij een andere vervoerder in dit geval) is de 40% korting niet van toepassing. Gezien het tijdstip van reizen 16.56 -16.26 uur viel een deel van de reis in de spitsuren.
Bekijk origineel

3 reacties

Tussen 16.00 uur en 18.30 geldt de korting niet omdat het dan in de spits valt. Je kunt om 15.55 wel inchecken om nog wel de korting te krijgen. Bij uitchecken en opnieuw inchecken (bij een andere vervoerder in dit geval) is de 40% korting niet van toepassing. Gezien het tijdstip van reizen 16.56 -16.26 uur viel een deel van de reis in de spitsuren.

Bedankt voor je antwoord. Dan is het beter als ze deze prijs ook in de NS-app aanpassen, hierin heb ik namelijk opgegeven dat ik een weekend-vrij abonnement heeft en wanneer ik een trein later invoer geeft hij pas het juiste volle tarief aan.
Dat is al vaker gemeld. De app rekent altijd voor de hele reis met de tariefperiode van het eerste vertrek. De ontwikkelaars zouden dat 4 maanden geleden gaan verhelpen. Mogelijk is men bang voor de reacties als het grote publiek doorkrijgt dat reizen rond de spits-dal en dal-spits overgangen met meerdere vervoerders dikwijls duurder zijn dan reizen die helemaal tijdens de spits plaatsvinden.

Reageer