Skip to main content
beantwoord

te hoge factuur flex abbonoment

  • 30 May 2024
  • 27 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb reizen op het flex abonnement staan die ik echt niet gemaakt heb. 

 

Hierdoor is de factuur hoger dan deze ooit geweest is, waarschijnlijk is mijn kaart verloren en heeft iemand anders deze reizen gemaakt. Ik vraag de NS dan ook of er uit coulance iets mogelijk is met betrekking tot mijn factuur of de opsporing van de persoon die mij op deze kosten heeft gejaagd.

 

Zijn er overigens meerdere mensen die hier ervaring mee hebben?

 

Hoe hebben jullie dit dan aangepakt?

 

27 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heb je de kaart inmiddels al geblokkeerd?? Reizen tot op het moment van blokkade zijn helaas voor jouw rekening

Ik heb reizen op het flex abonnement staan die ik echt niet gemaakt heb. 

Hierdoor is de factuur hoger dan deze ooit geweest is, waarschijnlijk is mijn kaart verloren en heeft iemand anders deze reizen gemaakt. Ik vraag de NS dan ook of er uit coulance iets mogelijk is met betrekking tot mijn factuur of de opsporing van de persoon die mij op deze kosten heeft gejaagd.

U zult daarvoor bij de Klantenservice moeten zijn. Die kunnen zien hoe de factuur is samengesteld.

Overigens is mij niet duidelijk hoe iemand anders reizen zou kunnen maken die op uw factuur terecht komen tenzij die persoon uw chipkaart daarvoor heeft gebruikt.

Ik heb zojuist vanuit mijn werk gezien hoe de factuur is opgebouwd, ik moet thuis kijken of mijn kaart inderdaad kwijt is. Dat lijkt mij ook de enige logische verklaring.

Vandaar dat ik graag zou weten hoe ik erachter kan komen wie er dan met mijn kaart gereisd kan hebben.

Ik hoop wel dat er vanuit NS iets van coulance mogelijk is ofwel dat men mij kan helpen om degene die de reizen gemaakt heeft op te sporen zodat ik die persoon verantwoordelijk kan houden.

 

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Heb je de kaart inmiddels al geblokkeerd?? Reizen tot op het moment van blokkade zijn helaas voor jouw rekening

Ik heb de kaart inmiddels geblokkeerd.

 

Het blijft vervelend dat er geen notificatie plaatsvindt als de factuur hoger oploopt dan wat ik ooit heb gehad. Het is dat het direct opviel op het bankafschrift( door het bedrag).

Reputatie 7
Badge +3

Je zegt dat je kaart waarschijnlijk is verloren. Dat kun je toch checken? Heb je de kaart nog of heb je die niet meer? Als die verloren is moet je de kaart blokkeren zodat iemand die jouw kaart heeft deze niet (meer) kan gebruiken. Blokkeer je de kaart niet dan blijf je verantwoordelijk ervoor en voor de kosten die ermee gemaakt worden. Ik hoop voor je dat de persoon die mogelijk jouw kaart heeft geen OV-fiets (of nog erger) een OV e-bike gaat huren en niet meer terugbrengt. Dan heb je pas echt hoge kosten.

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

 

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Je zegt dat je kaart waarschijnlijk is verloren. Dat kun je toch checken? Heb je de kaart nog of heb je die niet meer? Als die verloren is moet je de kaart blokkeren zodat iemand die jouw kaart heeft deze niet (meer) kan gebruiken. Blokkeer je de kaart niet dan blijf je verantwoordelijk ervoor en voor de kosten die ermee gemaakt worden. Ik hoop voor je dat de persoon die mogelijk jouw kaart heeft geen OV-fiets (of nog erger) een OV e-bike gaat huren en niet meer terugbrengt. Dan heb je pas echt hoge kosten.

Deze heeft al een OV fiets gehuurd, zoals geschreven zit ik op het werk en zal ik bij thuiskomst checken of de kaart daar nog ligt.

 

Waarom wordt er bij een OV-fiets overigens niet naar de foto gekeken????? Dat kan in dit soort zaken een boel ellende schelen.

 

De factuur is overigens ruim 6 ,maal zo hoog als gemiddeld over het afgelopen jaar.

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

 

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Zoals hier al in vele topics aangegeven, die camerabewaking is compleet schijnveiligheid. Alleen politie mag de beelden bekijken en die hebben daar dus geen mankracht voor. Ik vind het heel vervelend maar je moet inderdaad wel goed op dit soort pasjes letten want er kan voor heel veel schade worden aangericht.  

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt er bij een OV-fiets overigens niet naar de foto gekeken????? Dat kan in dit soort zaken een boel ellende schelen.

 

Niet alle OV-fiets huurlocaties zijn bemensd. Wie moet er dan naar een foto kijken? 

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

 

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Zoals hier al in vele topics aangegeven, die camerabewaking is compleet schijnveiligheid. Alleen politie mag de beelden bekijken en die hebben daar dus geen mankracht voor. Ik vind het heel vervelend maar je moet inderdaad wel goed op dit soort pasjes letten want er kan voor heel veel schade worden aangericht.  

 

 

Ik begrijp inderdaad dat ik goed op dit soort pasjes moet letten, hetzelfde geld voor een pinpas. Het verschil is dat er pas na een maand iets geind wordt en iemand die slechts incidenteel met de trein reist kijkt nou niet dagelijks naar de reishistorie of of dat die zijn OV-kaart nog in de portemonnee heeft.

 

Waarom wordt er bij een OV-fiets overigens niet naar de foto gekeken????? Dat kan in dit soort zaken een boel ellende schelen.

 

Niet alle OV-fiets huurlocaties zijn bemensd. Wie moet er dan naar een foto kijken? 

dat was mij niet bekend, ik dacht dat er wel een soort controle zou moeten zijn als een fiets wordt meegegeven.

 

Reputatie 7
Badge +1

Waarom wordt er bij een OV-fiets overigens niet naar de foto gekeken????? Dat kan in dit soort zaken een boel ellende schelen.

 

Niet alle OV-fiets huurlocaties zijn bemensd. Wie moet er dan naar een foto kijken? 

Ik denk dat tegenwoordig het merendeel van de OV-fiets locaties niet bemenst is. Helaas blijft het toch een kwestie van beter op je spullen letten in dit geval. 

Waarom wordt er bij een OV-fiets overigens niet naar de foto gekeken????? Dat kan in dit soort zaken een boel ellende schelen.

 

Niet alle OV-fiets huurlocaties zijn bemensd. Wie moet er dan naar een foto kijken? 

Ik denk dat tegenwoordig het merendeel van de OV-fiets locaties niet bemenst is. Helaas blijft het toch een kwestie van beter op je spullen letten in dit geval. 

Men moet altijd op  zijn eigen spullen letten uiteraard, toch zou ik het prettig vinden als reizen op saldo icm mijn abbonoment of een notificatie in de mail bij check in/uit mogelijk zou zijn. Dan is mijn kaart als die eenmaal toch verloren is geen blanco check zoals nu.

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Het is jouw reisinformatie (in theorie) dus we kunnen je vertellen welke reizen er zijn gemaakt op welke tijdstippen etc, maar verder helaas niet.

Reputatie 7
Badge +1

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Het is jouw reisinformatie (in theorie) dus we kunnen je vertellen welke reizen er zijn gemaakt op welke tijdstippen etc, maar verder helaas niet.

TS bedoelt dat je van elke reis een email bevestiging krijgt ipv een maandelijkse factuur. Dat had in dit geval zeker geholpen. 

Nee, dat zie ik niet gebeuren. In dit geval zou het handig zijn, maar we hebben uberhaupt geen realtime verwerking van die gegevens. Het loopt altijd iets achter dus daar zou je de persoon niet mee in de kraag kunnen vatten.
Tevens zou dat het uitgaande e-mailverkeer in zoverre opschroeven dat dat in de huidige samenstelling voor dataverkeersproblemen zou zorgen vermoed ik.

Nee, dat zie ik niet gebeuren. In dit geval zou het handig zijn, maar we hebben uberhaupt geen realtime verwerking van die gegevens. Het loopt altijd iets achter dus daar zou je de persoon niet mee in de kraag kunnen vatten.
Tevens zou dat het uitgaande e-mailverkeer in zoverre opschroeven dat dat in de huidige samenstelling voor dataverkeersproblemen zou zorgen vermoed ik.

Nou die mailnotificatie o.i.d. niet voor opsporing maar om het sneller in de gaten te hebben, dan had het bij 1 gebeurtenis kunnen blijven. Nu is het helaas opgelopen.

 

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Helpen jullie wel bij het opsporen van degene die dan gereisd heeft? Er staan toch overal camera’s bij de ingangen??????

Kunnen jullie het reizen op saldo icm een abbonnement anders weer herintroduceren? Op deze manier wordt men extreem snel slachtoffer van oneigenlijk gebruik en wordt men op kosten gejaagd.

 

Het is jouw reisinformatie (in theorie) dus we kunnen je vertellen welke reizen er zijn gemaakt op welke tijdstippen etc, maar verder helaas niet.

Dit heb ik inderdaad zelf al kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Bij de klanteNService kunnen ze inderdaad nagaan hoe de factuur is samengesteld.
Echter is het zoals aangegeven onmogelijk om te achterhalen hoe het zit met de gemaakte reizen en zal er geen vergoeding geboden worden voor het onrechtmatige gebruik van de OV-chipkaart.
Laat zoals Henkpeetersen aangeeft zo snel mogelijk je OV-chipkaart blokkeren indien je dat nog niet gedaan hebt. Dat kan hier.

Hoe zit het eigenlijk als iemand wordt gecontroleerd en blijkt de persoonlijke kaart van iemand anders te gebruiken? Wordt dan alleen de kaart ingenomen en vernietigd en krijgt die persoon een UvB? Of wordt ook de kaarthouder hiervan in kennis gesteld? 

De kaart wordt inderdaad ingenomen en de persoon die deze bij zich had krijgt een boete.
De ingenomen kaart wordt gelijk vernietigd. In de regel wordt er geen contact gezocht met de officiële kaarthouder.

Reputatie 7
Badge +3

Dat vind ik dan wel een gemis. Die persoon heeft geld (reiskosten) gestolen van de kaarthouder, heeft misschien wel een OV-fiets gehuurd en niet terug gebracht. De kaarthouder zou dan aangifte van diefstal kunnen doen bij de politie en die kosten kunnen verhalen op de dief. Moet dan natuurlijk ook worden geregistreerd wie die kaart gebruikt heeft om mee te reizen. Blijft natuurlijk zaak goed op je spullen en dus ook een OV-chipkaart te letten. 

De kaart wordt inderdaad ingenomen en de persoon die deze bij zich had krijgt een boete.
De ingenomen kaart wordt gelijk vernietigd. In de regel wordt er geen contact gezocht met de officiële kaarthouder.

Is er nog een reden waarom dat niet wordt gedaan?

 

Is er ook ergens te zien of dat inmiddels met mijn kaart gebeurd is?

Reageer