Skip to main content
beantwoord

te hoge factuur flex abbonoment

  • 30 May 2024
  • 27 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb reizen op het flex abonnement staan die ik echt niet gemaakt heb. 

 

Hierdoor is de factuur hoger dan deze ooit geweest is, waarschijnlijk is mijn kaart verloren en heeft iemand anders deze reizen gemaakt. Ik vraag de NS dan ook of er uit coulance iets mogelijk is met betrekking tot mijn factuur of de opsporing van de persoon die mij op deze kosten heeft gejaagd.

 

Zijn er overigens meerdere mensen die hier ervaring mee hebben?

 

Hoe hebben jullie dit dan aangepakt?

 

27 reacties

Ik kan niet een reden achterhalen waarom wij de eigenaar niet benaderen. Er bestaat geen database die zichtbaar is voor de klantenservice betreffende ingenomen OV-chipkaarten. 

Badge +3

Nu te laat, maar in de NS app kan je instellen dat je van elke in- en uitcheck een (push)notificatie krijgt.

Als jij dus bijv. op je werk zit en er ineens iemand incheckt met je kaart weet je dat het mis is. Als je zeker weet dat het geen huisgenoot is die met jouw kaart op pad is gegaan is het zaak om hem te blokkeren.

Helaas is dat pas vanaf de volgende dag actief, maar de kosten vanaf het tijdstip van blokkeren tot de volgende dag kun je terugkrijgen via de NS Klantenservice (alleen als je NS Flex hebt, bij op saldo reizen is het voor jouw rekening).

Reageer