beantwoord

Te laat gereageerd, abonnement beeindigd en naar incassobureau gestuurd

• 16 januari 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo,

Ik reageer 2 dagen te laat op een email van NS, met een laatste betalingsherinnering op 9 januari 2020.  Ze vertellen me dat ik per 1 december 2019 een factuur open heb staan en dat er meerdere malen is verzocht om deze te betalen.  

Ik heb zonet, 16 januari 2020, via twitter met de NS online klantenservice, zie hieronder:

Hallo

4:12 a.m.

Ik heb vd NS de volgende email gekregen en wilde vragen of het nog mogelijk is om gespreid te betalen (2-3x indien mogelijk):

“Geachte heer De Leur, Uit onze administratie blijkt dat wij nog geen (volledige) betaling hebben ontvangen voor factuurnummer(s) #####. Dit ondanks meerdere verzoeken van ons om deze betaling te voldoen. Uw facturen kunt u inzien op Mijn NS. Laatste herinnering! Zorg dat wij uw betaling uiterlijk 14 januari 2020 ontvangen hebben. Wij verzoeken u het verschuldigde bedrag van € 52,00 over te maken op rekeningnummer (IBAN) NL40 ABNA 0537 8790 99 ten name van NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht onder vermelding van betalingskenmerk #####. Uw betaling dient uiterlijk op 14 januari 2020 op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Het is niet mogelijk om uitstel van deze betaling te krijgen. Indien u niet op tijd betaalt, dragen wij de vordering over aan een incassobureau. De vordering wordt in dat geval verhoogd met incassokosten. Ook beëindigen wij uw abonnement. Na 14 januari 2020 kunt u hier niet meer mee reizen”

Ik kan per 23 januari 2020 de eerste betaling doen. En de volgende 1 of 2 betalingen, per 23e volgende maand(en).

4:31 a.m.

Gezien

NS online

Goedenacht, Doorgaans kunnen rekeningen niet in delen worden voldaan. Ik wil je vragen om overdag tussen 09:00-15:00 even een bericht te sturen of te bellen met 030 7515155 zodat er met de financiële afdeling gekeken kan worden of er mogelijkheden zijn. ^AA

4:33 a.m.

Goedemorgen Raymond. Bedankt voor je bericht. Helaas is het niet mogelijk om het bedrag gespreid te betalen. Je dient het bedrag ineens te voldoen. Heb ik je zo voldoende kunnen informeren? Ik wacht je reactie af! ^WY

9:10 a.m.

Goedemorgen WY, is het dan mogelijk om de vervaldatum iets te verzetten? ik kan per 21 januari betalen

9:12 a.m.

NS online

Helaas is dit ook niet mogelijk Raymond. Ik zie dat je helaas ook al te laat bent met de betaling. Wij kunnen hierin niets voor je betekenen. Ik wil je adviseren om verdere berichten betreft incassokosten af te wachten. Ook bestaat er een kans dat je abonnement beëindigd wordt. Hiervan zal je dan ook een bericht krijgen. Heb je nog andere vragen op dit moment? Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! Zou je voor mij via de volgende link een kort klanttevredenheidsonderzoek in willen/kunnen vullen? Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Alvast bedankt en ik wens je een fijne dag! http://bit.ly/2tNp2Z6. ^WY

9:21 a.m.

En als ik dan inclusief incassokosten betaal, wordt mijn abonnement dan weer gectiveerd?

geactiveerd?

9:23 a.m.

NS online

Helaas niet. Als je abonnement i.v.m. een betalingsachterstand beëindigd wordt dan kan het abonnement niet meer geactiveerd worden. Mocht je weer een abonnement willen hebben dan dien je dit opnieuw aan te vragen. Dit dien je dan ook te doen op of met een nieuwe kaart. Je huidige kaart wordt bij beëindiging van het abonnement namelijk geblokkeerd voor toekomstige NS-producten. Heb je nog andere vragen? ^WY

9:27 a.m.

maart hoef ik dan niet de kosten van het abonnement te betalen?

9:30 a.m.

NS online

Jazeker wel! Je dient het volledige bedrag te voldoen. Mocht je abonnement beëindigd worden dan krijg je een restitutie van het bedrag wat je teveel hebt voldaan. Heb je zo voldoende informatie? ^WY

Zijn hier nog mogelijkheden? Zodat mijn abonnement niet vervalt (en de kaart actief kan blijven) en ik de betaling na 20 januari 2020 kan doen?

Het staat een beetje haaks op elkaar dat ik het volledige bedrag (incassokosten plus abonnementskosten) moet betalen en het niet meer mogelijk is om het abonnement toe te voegen op mijn kaart.

En in het ergste geval, hoe teruggave van abonnement te vragen of hoe verder te gaan met nieuwe kaart? 

Bij voorbaat dank

Ray 

icon

Beste antwoord door Denice NS 16 januari 2020, 11:44

Hi Ray. Welkom bij de Community.

Het is een vervelende situatie maar ik moet me toch aansluiten bij de reactie van mijn Twitter collega. Een abonnement dat eenmaal is beëindigd vanwege een betalingsachterstand wordt op de OV-chipkaart geblokkeerd. Deze blokkade kan helaas niet ongedaan gemaakt worden + de kaart is niet meer te gebruiken om een nieuw abonnement op te zetten. Om weer gebruik te maken van een abonnement dien je een nieuw abonnement + nieuwe kaart aan te vragen. Openstaande posten dienen alsnog te worden voldaan. Aangezien het dossier inmiddels bij het incassobureau ligt kan je eventueel contact opnemen met het incassobureau om wellicht een betalingsregeling te treffen. Wanneer het bedrag is voldaan krijg je restitutie van een deel van het abonnementsgeld.

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Ray. Welkom bij de Community.

Het is een vervelende situatie maar ik moet me toch aansluiten bij de reactie van mijn Twitter collega. Een abonnement dat eenmaal is beëindigd vanwege een betalingsachterstand wordt op de OV-chipkaart geblokkeerd. Deze blokkade kan helaas niet ongedaan gemaakt worden + de kaart is niet meer te gebruiken om een nieuw abonnement op te zetten. Om weer gebruik te maken van een abonnement dien je een nieuw abonnement + nieuwe kaart aan te vragen. Openstaande posten dienen alsnog te worden voldaan. Aangezien het dossier inmiddels bij het incassobureau ligt kan je eventueel contact opnemen met het incassobureau om wellicht een betalingsregeling te treffen. Wanneer het bedrag is voldaan krijg je restitutie van een deel van het abonnementsgeld.

Hi Denise,

Hartelijk dank dat je toch gereageerd hebt en het op deze wijze uitlegt en de status van het beeindigen van het abonnement geeft; ik begrijp het nu. :)

Welk incassobureau of welk nummer kan ik bellen?

Alvast bedankt en ik uit naar je reactie.

Ray

We dragen het over aan Bos Incasso. Contactgegevens kan je hier vinden. 

Reageer