beantwoord

Te vroeg ingecheckt; reis buiten 'spitsuren' gemaakt

• 9 februari 2018
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Per ongeluk heb ik donderdag 4 januari geen rekening gehouden met de in- en uitcheck tijden om van de daltarieven gebruik te kunnen maken. Ik heb namelijk om 18.17 uur te Utrecht Centraal ingecheckt, waar ik pas om 18.33 uur de trein heb genomen (dus binnen de kortingsperiode na de avondspits). Mijn reis heb ik om 20.20 in Sittard beeindigd. Zoals u kunt zien heb ik geheel buiten /na de spits gereisd. Echter door een domme fout heb ik dus te vroeg ingecheckt.

Ik zit in hetzelfde schuitje als in deze post: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/te-vroeg-ingecheckt-met-voordeelurenabonnement-maar-reis-geheel-na-9-00-toch-korting-krijgen-695 en stel daarom dezelfde vraag: Aangezien het overduidelijk is (door mijn uitcheck-tijd van 20:20 in Sittard) dat mijn gehele reis na 18:30 heeft plaatsgevonden, is het dan mogelijk om alsnog de korting te ontvangen?

Daarbij komt ook nog dat ik mijn reis naar Heerlen vanwege de landelijke staking van lokaal bus en streekvervoer niet kon vervolgen tot aan mijn eindpunt. Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke fout maak en een verzoek indien, daarom hoop ik op uw begrip!

Ik heb hier trouwens op 5 januari ook een mail over gestuurd met als kenmerk: 5058603013. Deze zou binnen 5 dagen behandeld worden, maar dit is nu al 35 dagen 😉
icon

Beste antwoord door Thom 9 februari 2018, 22:27

De inchecktijd is leidend, helaas voor u. NS kan en zal geen rekening houden met de omstandigheden die u noemt, daar is geen beginnen aan. Het enige advies dat werkt is te letten op de tijd van inchecken. Die tijd is bepalend, niet wanneer u reist.
U kunt een keer om coulance vragen, maar het is niet standaard dat die wordt verleend.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De inchecktijd is leidend, helaas voor u. NS kan en zal geen rekening houden met de omstandigheden die u noemt, daar is geen beginnen aan. Het enige advies dat werkt is te letten op de tijd van inchecken. Die tijd is bepalend, niet wanneer u reist.
U kunt een keer om coulance vragen, maar het is niet standaard dat die wordt verleend.
Hi Andreas13. Welkom op het Serviceforum.

Wat Thom aangeeft klopt. Je bent zelf verantwoordelijk voor het correct in- en uitchecken van je OV-chipkaart. Het terugbetalen van misgelopen korting doen we dan ook in eerste instantie niet echter passen we uiteraard wel eens coulance toe.

Aangezien je al een mail hebt gestuurd wil ik je, voordat onze afdelingen langs elkaar heen gaan lopen, verzoeken te wachten op een reactie op je e-mail. Door een achterstand laat een reactie, zoals je hebt gemerkt, wat langer op zich wachten.

Reageer