beantwoord

Tegemoetkoming in de reiskosten op traject Rosmalen - Nijmegen

• 16 januari 2016
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Mijn dochter heeft vanaf 7 september 2015 tot 7 januari 2016 iedere dag een poging gedaan om op tijd in Nijmegen op school of op haar stage adres te komen. Zij heeft een trajectkaart waarvoor ik iedere maand 176,10 euro betaal. Ieder dag was het 's ochtends weer een gevecht in de trein te kunnen, waar regelmatig niet lukte en als het dan wel lukte dan ontstond er buitensporige vertraging vanwege de drukte. Om niet altijd te laat op school te komen pakte ze expres al een vroegere trein maar het staan, persen of achterblijven op het station bleef. En nu heeft ze Pfeiffer en is ze helemaal oververmoeid onderuit gegaan. Een dag begint al met gestress over het vervoer, zittend het traject afleggen is haar nog nooit gelukt en na een dag hard werken moet ze opnieuw staan. Ik snap dat dit nooit de intentie is van NS maar ik vertrouw erop dat u snapt dat als ik een bedrag van 176,10 euro per maand betaal, dat ik daar ook een bepaalde kwaliteitsverwachting bij hebt. Ik vind dat NS in dat opzicht ernstig in gesprek is gebleven. Het gaat om 4 maanden ploeteren in de trein.
vanaf 7 januari stopt de sneltrein ook in Rosmalen en zijn de treinen langer. Een verademing en dank voor deze oplossing.
Er wordt automatisch het maandbedrag geincasseerd en voor afgelopen maanden verwacht ik van NS of een restitutie van de maandbedragen of een flinke tegemoetkoming in de kosten.
graag verneem ik van u
vertrouwende op een nette afhandeling
icon

Beste antwoord door Minke NS 17 januari 2016, 12:01

Hoi diaantje, welkom op het NS serviceforum!

Jammer dat jouw dochter de afgelopen maanden geen goede ervaringen heeft gehad op haar traject. Zeker met Pfeiffer kan ik me voorstellen dat het soms moeilijk is. Helaas kunnen we in de spits niet iedereen een zitplaats garanderen. Wellicht kan jouw dochter een reiziger vragen om zijn zitplaats af te staan omdat ze deze ziekte heeft. Een andere reiziger kan dit niet zien vanaf de buitenkant denk ik. Helaas is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor het niet hebben van een zitplaats, maar we hebben we een regeling bij vertraging. Binnen 3 maanden na reisdatum kun je dit hier indienen. Hopelijk kun je op deze manier toch compensatie krijgen. Via deze link vind je nog meer info over de reden en oplossingen van het materieeltekort van dit moment.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Ik snap dit verhaal niet helemaal,

U stelt dat uw dochter dagelijks 's ochtends van Rosmalen naar Nijmegen reist. Waarom uw dochter dan niet zou kunnen zitten is me onduidelijk want de treinen richting Njmegen zijn bij vertrek in Rosmalen 's ochtends hooguit halfvol. Pas in Oss, Wijchen en Dukenburg komen er grote aantallen reizigers bij maar als het goed is zit uw dochter dan al lang. Het klopt dat de treinen door de drukte in Oss en Wijchen wat vertraging kunnen oplopen (vooral de dubbeldekkers) maar dat gaat dan hoogstens om een paar minuten (seinstoringen, etc. daar gelaten).

De problemen met de grote drukte in Rosmalen waar U aan refereert betreffen de treinen richting Den Bosch maar niet die richting Nijmegen. Richting Den Bosch bleven soms reizigers op het perron achter. Daarvoor zijn eerst extra bussen ingezet, begin deze maand treinen verlengd en per 7 februari gaan er richting Den Bosch ook een drietal IC's in Rosmalen stoppen. Maar dat alles heeft weinig te maken met de treinen de andere kant op.
Hoi diaantje, welkom op het NS serviceforum!

Jammer dat jouw dochter de afgelopen maanden geen goede ervaringen heeft gehad op haar traject. Zeker met Pfeiffer kan ik me voorstellen dat het soms moeilijk is. Helaas kunnen we in de spits niet iedereen een zitplaats garanderen. Wellicht kan jouw dochter een reiziger vragen om zijn zitplaats af te staan omdat ze deze ziekte heeft. Een andere reiziger kan dit niet zien vanaf de buitenkant denk ik. Helaas is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor het niet hebben van een zitplaats, maar we hebben we een regeling bij vertraging. Binnen 3 maanden na reisdatum kun je dit hier indienen. Hopelijk kun je op deze manier toch compensatie krijgen. Via deze link vind je nog meer info over de reden en oplossingen van het materieeltekort van dit moment.

Reageer