Een beetje intimiderend e-mailtje - wekelijks reis ik met de trein en dat minimaal twee keer per week met gebruik van een flex dal abonnement, check netjes in en netjes uit. Vandaag vanuit Roermond naar Heerlen gereisd … in Heerlen uit proberen te checken en na 3 keer lukte dat pas. Op de terug weg was dat hetzelfde bij het inchecken geconstateerd dat meerdere reizigers konden niet in een keer konden of werden in gecheckt bij de terminal. Na vertrek van station Sittard werd er gecontroleerd op plaats bewijs - werd niet aangesproken ik schijnbaar niet in gecheckt was - ikhoorde enkel dat de conductrice mij verder een fijne reis wenste.
Toen ik thuis kwam zag ik in mijn mailbox een bericht van de NS - Op 9 oktober 2023 is met kaart **** **** **** 1652 van *** ******** een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht.
Raar want ik mag a aannemen dat bij een controle op geldig vervoersbewijs de conducteur of conductrice je erop aanspreekt en ook voor jouw alsnog de mogelijkheid heeft om in te checken. Maar nope … heeft iemand dit ook meegemaakt? Een boete van €50,00 is dan ook niet op zijn plaats
Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.
schandalig