beantwoord

Termijn abonnementsgeld

• 17 augustus 2015
  • 12 reacties
  • 300 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben een beetje aan het stressen omdat ik pas over 2 weken me loon krijg en er deze week me trein abonnement word afgeschreven. Wat gebeurd er als ik dat bedrag laat storneren? Krijg ik dan een acceptgiro thuis? Word me abonnement dan gelijk geblokkeerd? Ik heb die wel nodig voor me werk. Hopelijk kan ik uitstel krijgen of deze maand in termijnen betalen maar dat ik wel kan blijven reizen. Ik hoor graag van u!! Gr. Stress
icon

Beste antwoord door Leny NS 17 augustus 2015, 13:03

S2308, welkom op het forum. Wat Keuzereiziger aangeeft, klopt. Mocht het zo zijn dat wij het bedrag niet kunnen incasseren, dan ontvang je van NS daarna alsnog een acceptmail of een acceptgiro om het bedrag te betalen. Bij een acceptmail dien je binnen 7 dagen het bedrag te betalen en bij een acceptgiro is het binnen 14 dagen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als NS het abonnementsgeld niet kan incasseren krijgt u vanzelf of een brief of een mail met het vriendelijke verzoek het bedrag binnen ik dacht 14 dagen alsnog te betalen via een acceptgiro. Geen enkel probleem dus, uw abonnement blijft gewoon doorlopen, u kunt er gewoon mee reizen, en u betaalt ietsje later.
Bedankt voor de reactie, weet je ook wanneer het ongeveer zou worden afgeschreven? Is dat vandaag of morgen al of zou dat zo rond de 27e zijn?
Badge +3
Het hangt van de ingangsdatum van uw abonnement af wanneer de afschrijving plaatsvindt. Staat er geen factuur voor u klaar in Mijn NS? Kunt u in Internetbankieren niet zien welke incasso's ingepland staan?
Internetbankieren zie ik niks, factuur datum is 10 aug, verder staat er niks
Dat ligt eraan wanneer je abonnement ingaat. Meestal is het binnen een week na de ingangsdatum.

Het lijkt me verder niet zo slim dat je een doorlopende verplichting bent aangegaan, terwijl je daaraan niet kunt voldoen. Storneren van een betaling waaraan je je verbonden hebt, is ronduit asociaal. Wellicht handig als je professionele hulp zoekt voor je geldproblemen.
Dit kan iedereen wel eens een keertje overkomen. Wil niet gelijk zeggen dat er grote geld problemen zijn. Hier vraagt niemand expres om
Badge
S2308, welkom op het forum. Wat Keuzereiziger aangeeft, klopt. Mocht het zo zijn dat wij het bedrag niet kunnen incasseren, dan ontvang je van NS daarna alsnog een acceptmail of een acceptgiro om het bedrag te betalen. Bij een acceptmail dien je binnen 7 dagen het bedrag te betalen en bij een acceptgiro is het binnen 14 dagen.
Jij noemt een ander asociaal????

Kun jij in iemands leven kijken. Of iemands portemonnaie?
Afschuwelijk karaktereigenschap heb jij om zo direct een oordeel te vellen.

Jij bent degene die asociaal is persoontje.:(

Dat ligt eraan wanneer je abonnement ingaat. Meestal is het binnen een week na de ingangsdatum.

Het lijkt me verder niet zo slim dat je een doorlopende verplichting bent aangegaan, terwijl je daaraan niet kunt voldoen. Storneren van een betaling waaraan je je verbonden hebt, is ronduit asociaal. Wellicht handig als je professionele hulp zoekt voor je geldproblemen.
Ik noem niemand asociaal. Ik noem een manier van handelen asociaal. Als je de afspraak maakt op een bepaalde wijze te betalen en je onttrekt je daaraan, omdat het je even niet uitkomt, is dat asociaal. Je maakt daarmee van jouw probleem immers het probleem van de wederpartij. Hoeveel iemand te besteden heeft of wat er in iemands leven afspeelt is daarbij totaal niet relevant. Als je je aan een overeenkomst wilt onttrekken, had je die overeenkomst nooit aan moeten gaan.

Volgens mij vel je zelf een oordeel door mij afschuwelijke karaktereigenschappen toe te dichten. Lekker hypocriet.
Tuurlijk beroep jij je op het feitje dat je iemands handelen asociaal noemt. Volgens jou IS dat asociaal. Nee, het is JOUW mening.
Je laatste opmerking voor de vraagsteller vindt jij ook een normaal sociaal statement?

Ik voel me verder door jou niet aangesproken. Leef lekker verder met je kortzichtigheid.:D
Ik heb jou ook niet aangesproken. Jij spreekt mij aan en ik heb het volste recht om daarop te reageren.

Mijn laatste opmerking voor de vraagsteller? Bedoel je de opmerking over het zoeken van professionele hulp bij geldproblemen? Ja, dat vind ik een sociale opmerking. De vraagsteller geeft immers zelf aan dat er een situatie van 'stress' is ontstaan. Dat lijkt me niet gezond. Als je niet over voldoende financiƫle reserves beschikt om bij tegenslagen de lopende rekeningen te voldoen, dan is dat een groot probleem. Het gros van de mensen komt daar zonder professionele hulp bij het verkrijgen van een gezond financieel plaatje niet uit. Ook voor de maatschappij is het beter als mensen met financiƫle problemen daarvoor zo snel mogelijk hulp zoeken.

Met het feit dat het niet betalen van rekeningen volgens afspraak door jou wel als sociaal wordt gezien, diskwalificeer je jezelf mijns inziens in een discussie over wat wel en niet sociaal is.
Ik zet nu een slotje op dit topic.

@S2308: ik hoop dat je voldoende uitleg hebt gehad. Je krijgt inderdaad vanzelf een herinnering van NS. Als je twijfelt, bel dan even met ons via 030-751 51 55 (lokaal tarief). Succes!

Voor de overige forumleden wil ik jullie vragen fatsoenlijk met elkaar om te gaan: heb respect voor elkaars vragen, en blijf bij jezelf. Als TS aanstoot neemt tegen een bepaalde reactie, dan is dat aan TS om dit te melden. Laten we daarnaast elkaar waarderen als persoon. Dat betekent ook begrip tonen voor zaken waar jij mogelijk zelf anders over denkt.