beantwoord

Terruggave kosten buskaart streekvervoer

• 30 July 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Ik heb een buskaartje moeten kopen omdat er geen vervangend vervoer in de klomp kwam. Hoe kan ik dat terug vragen? Ik heb een traject vrij

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 July 2021, 07:30

Ik vrees dat dit voor eigen rekening is. U moet wachten op vervangend vervoer, als u zelf voor een streekbus, auto, taxi, etc kiest worden de kosten niet vergoed.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees dat dit voor eigen rekening is. U moet wachten op vervangend vervoer, als u zelf voor een streekbus, auto, taxi, etc kiest worden de kosten niet vergoed.

U kunt natuurlijk wel geld terug vragen voor uw treinreis. Als u bijvoorbeeld van Utrecht naar Ede-Wageningen reisde, dan kunt u een claim indienen. U geeft aan dat u uw bestemming (Ede-Wageningen) niet kon bereiken. U krijgt dan de ritprijs vol tarief terug. https://www.ns.nl/binaries/_ht_1566918010075/content/assets/ns-nl/tarieven/tabel-geld-terug-bij-vertraging.pdf

Met die kosten kunt u vervolgens de streekbus betalen. De NS vergoedt niet de kosten van de streekbus.

Reputatie 6
Badge

Nog maar weer eens-het is helaas zo dat voor elk problem NS zich natuurlijk heeft ingedekt en dat de reiziger eerst een enorm lange cursus moet volgen over wat te doen als er zich een problem voordoet:

Hiervoor zijn de gratis direkt oproepbare INFOzuilen met telefoon op elk station van NS-U had het '’service'’centrum dienen te bellen, uw problem uiteenzetten en dan afwachten wat er werd voorgesteld-dat kan zijn wachten op een volgende bus [als het niet de laatste was) of er wordt een taxi betseld. ALLES wat U op eigen initiatief doet, met als gedachte dat dat NS eigenlijk heel wat kan besparen, is foute boel voor NS en wordt niet vergoed.

In de praktijk zijn die verv. bussen vooral midden in een route nooit op tijd. Op rustige tijden vaak erg vroeg en dus mogelijk al lang vertrokken. OF er was een enorme file op de route-met tegengesteld gevolg.

Reageer