beantwoord

teruggave Keuzedag

• 11 October 2021
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

9 oktober reis van Ermelo naar Oosthuizen met keuzedag dus geen kosten.  Geen treinverkeer rond Amsterdam. NS app geeft aan reizen via Muiderpoort.

Dit moest ik zelf betalen heen en terug. Hoe kan ik dit geld terugkrijgen?

icon

Beste antwoord door MoDe 11 October 2021, 13:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In principe zou op 9 oktober de keuzedag de hele dag geldig moeten zijn. Was de reis via Muiderpoort met de metro en heb je alleen voor dat gedeelte van de reis moeten betalen? Of heb je de hele reis betaald, dan heb je mogelijk niet de Keuzedag geactiveerd. Neem telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice, zij kunnen mee kijken wat er mis is gegaan.

Oosthuizen heeft geen treinstation, maar er rijden bussen vanaf Amsterdam Centraal. Vermoedelijk kon TS niet van Muiderpoort naar Centraal komen met de NS.

Reputatie 7
Badge +3

Via Muiderpoort met de metro? 

Reputatie 6
Badge +1

Die metro komt dus niet langsheen daar bij die Javastraat en Dappermarkt, station MP-alwaar de fietsenstalling het hele oude plaatskaartenkantoor heeft overgenomen incl. de oude gang tussen de perronnen.

Als deBron met GVB22 heeft gereisd vanaf MP en op CS is overgestapt op die EBS, dan zijn de extra kosten minimaal, enkel in feite de KM prijs senior van GVB voor 4-5 km.-dus rond de 50 ct. Al heeft hij/zij natuurlijk wel gelijk in principe.

Badge +3

Volgens mij was het reisadvies om dan naar Duivendrecht te reizen (intercity) en vanaf daar de metro naar Centraal. Er stonden poortjes open voor treinreizigers.

Er reden volgens mij ook NS bussen van/naar Muiderpoort. Heb je een GVB bus genomen dan maak je inderdaad kosten, en die krijg je helaas niet terug.

Reageer