Skip to main content

Hoi,

 

Dit weekend heb ik twee keer heen-en-terug Eindhoven-Utrecht moeten reizen, helaas kwam ik er pas op het station achter dat mijn OV chipkaart verlopen was (ik reis zelden met het OV). De meneer bij het infopunt vertelde me dat ik een los ticket kon kopen en achteraf de teveel gemaakte kosten kon terugvragen (ik heb een abbo voor 40% korting in de daluren). Maar als ik ni naar de pagina om reiskosten terug te vragen ga, staat de optie 'los ticket' er niet tussen, het lijkt alleen te werken als je met je betaalpas hebt ingecheckt of een E-ticket hebt gekocht... heb ik nu dikke pech?

Ik zou dit formulier gebruiken, kiezen voor Vergeten abonnement en dan voor Eenmalige chipkaart. Zo worden kaartjes uit de kaartautomaat genoemd.

Een vervangende OV-chipkaart vraagt u trouwens aan via www.ov-chipkaart.nl (kies “(Bijna) verlopen kaart vernieuwen” onder Direct regelen). Dat kost 7,50 euro, maar die kosten kunt u daarna terugvragen via de klantenservice van NS omdat u een abonnement hebt.


Reageer