beantwoord

Testperiode hyperspits.

• 28 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Beste allen,

Ik las op ns.nl dat er een testperiode kwam met de hyperspits.

Ik las dat dit geldend is voor de altijdvoordeelabbonementhouders, deze reizigers kunnen dan ipv buiten de tijden van 0630 en 0900, buiten de tijden van 0730 en 0830 met voordeel reizen.

Nou betaal ik ongeveer 20 keer zoveel voor mijn dalvrij abbonement, wat inhoudt dat ik buiten de spits nu 'gratis' reis. Betekent dat voor mij dan ook de spitstijden opschuiven van 0730 naar 0830 deze testperiode? Lijkt me enigzins logisch aangezien ik ook gebonden ben aan het reizen buiten de spitsuren nu, net als de altijd voordeel abbonement houders.

Graag hoor ik of hier een antwoord op is.

Met vriendelijke groet,
Joey.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 28 augustus 2018, 08:55

De proef met extra voordeel voor reizigers met het abonnement 'Altijd Voordeel' is al weer een poosje geleden (zie ook https://community.ns.nl/abonnementen-2/test-korting-altijd-voordeel-hyperspits-43034). De proef is inmiddels afgelopen. Er is (nog) geen vervolg aan gegeven.

Reizigers met 'Dal Vrij' kregen overigens geen extra voordelen bij reizen in de spits.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Altijd voordeel betekent dat je ook in de spits een zekere korting krijgt. Dus de opmerking "Lijkt me enigzins logisch aangezien ik ook gebonden ben aan het reizen buiten de spitsuren nu, net als de altijd voordeel abbonement houders" snap ik niet helemaal? Of heer Dalvrij nu ook korting in spits?
Reputatie 7
Badge +4
Dalvrij geeft geen korting in de spitsuren. U kunt hooguit bij inchecken voor de spits, en de reis bij dezelfde vervoerder afmaken. U reist met Dalvrij zonder kosten zolang u incheckt in de daluren. Van een onderscheid in hyperspits en gewone spits is geen enkele sprake. Bij eerst inchecken in de spits betaalt u vol tarief.

U mag bij inchecken voor de spits de reis in de spits wel maximaal 35 minuten onderbreken.
Reputatie 6
Badge +1
De proef met extra voordeel voor reizigers met het abonnement 'Altijd Voordeel' is al weer een poosje geleden (zie ook https://community.ns.nl/abonnementen-2/test-korting-altijd-voordeel-hyperspits-43034). De proef is inmiddels afgelopen. Er is (nog) geen vervolg aan gegeven.

Reizigers met 'Dal Vrij' kregen overigens geen extra voordelen bij reizen in de spits.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me sowieso af of die proef wel een succes was, de korting met AltijdVrij is gezien de behoorlijke prijs van het abonnement sowieso erg klein. De bulk van het probleem in de spits blijven daarnaast de OV-studentenkaart, trajectkaarten en Altijd Vrij abonnementen.
Reputatie 4
Logisch, met Altijd Vrij is het niet lucratief om buiten de spits te reizen...

Reageer