beantwoord

Tijdelijk reisrecht

• 29 October 2014
  • 6 reacties
  • 251 Bekeken

Ik heb gisteren mij OV chipkaart verloren. Daarop heb ik het abbonement vrij reizen geactiveerd. Nu moet ik een aantal dagen wachten op een nieuwe OV chipkaart en maak ik gedurende deze dagen veel kosten doordat ik iedere keer het volle pond moet betalen. Kan ik deze achteraf terugvragen of is er een andere regeling?

Niek
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 29 October 2014, 16:31

Bekijk origineel

6 reacties

Kun je exact vertellen welk product je op je OV-chipkaart hebt staan. 'Vrij reizen' is geen abonnement van NS.
Altijd Vrij

Onbeperkt reizen op elk moment van de dag, voor 393 euro per maand.
Hallo nixel1986! Welkom op het NS serviceforum. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Daarnaast heb ik de titel een beetje aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Spijtig dat je je ov-chipkaart verloren bent, maar goed om te lezen dat de nieuwe kaart onderweg is. Voor de maandvariant zullen we gaan kijken naar een passende oplossing via een privébericht.

Voor het jaarabonnement Altijd Vrij kunnen de volgende stappen ondernomen worden:
Om in de tussentijd met je abonnement te kunnen reizen kan je een anonieme ov-chipkaart aanschaffen bij een NS kaartautomaat. Als je daar ROS op zet, dit kan je het beste direct bij het kaartautomaat doen, dan kunnen wij er vervolgens een tijdelijk reisrecht voor je op zetten. Dan staat dus je Altijd Vrij abonnementen tijdelijk op die ov-chipkaart. Hopelijk weet je zo voldoende!
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb een anonieme ov-chipkaart gekocht en zojuist Reizen op Saldo geactiveerd. Zetten jullie mijn abbonement nu door of moet ik daar zelf nog iets voor doen?

Hallo nixel1986! Welkom op het NS serviceforum. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Spijtig dat je je ov-chipkaart verloren bent, maar goed om te lezen dat de nieuwe kaart onderweg is. Om in de tussentijd met je abonnement te kunnen reizen wil ik je adviseren om een anonieme ov-chipkaart aan te schaffen bij een NS kaartautomaat. Als je daar ROS op zet, dit kan je het beste direct bij het kaartautomaat doen, dan kunnen wij er vervolgens een tijdelijk reisrecht voor je op zetten. Dan staat dus je Altijd Vrij abonnementen tijdelijk op die ov-chipkaart. Hopelijk weet je zo voldoende!
Volgens mij is het helemaal niet mogelijk om een tijdelijk reisrecht aan te vragen voor een Altijd Vrij maandabonnement. Wel voor de jaarvariant. Ik denk dat het antwoord van Laura niet klopt.
Je hebt helemaal gelijk, de luchtmacht. Ik had niet helemaal begrepen dat het om een maandvariant ging. Excuses! Ik zie nu het bedrag staan van het abonnement en daarvoor is het niet mogelijk. Kan je mij een privébericht sturen met al je gegevens nixel1986? Ik ga dit samen met je oplossen. Ik zal ook een aanpassing doen in het eerste antwoord, zodat andere forum lezers niet in de war zullen raken.

Reageer