Tijdelijk reisrecht altijd vrij abonnement | NS Community
beantwoord

Tijdelijk reisrecht altijd vrij abonnement

  • 28 November 2021
  • 5 reacties
  • 389 Bekeken

Ik heb een altijd vrij abonnement. Deze ben ik vrijdag helaas verloren. Na contact NS keurig netjes Tijdelijk Reisrecht per email ontvangen, echter, als ik deze wil gebruiken, moet ik een begin- en eindstation selecteren. Ik reis echter geen vast traject, de reden voor altijd vrij, en ben bang dat ik daardoor in de problemen kom. Als ik van Zwolle naar Rotterdam moet reizen, en terug over Haarlem moet, kan dat dan wel gewoon?

icon

Beste antwoord door Robert B 28 November 2021, 19:10

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als dit om couponcodes voor dagretours gaat mag je natuurlijk niet terug over Haarlem.

Dat zou je dan 3 couponcodes kosten (enkele reizen).

Opnieuw een goede reden om een reserve persoonlijke chipkaart achter de hand te hebben, die kan je overigens gratis krijgen met een maandje NS Flex Dal Voordeel (eerste maand gratis, te bestellen t/m 30 november).

Dank voor de reactie. Mijn Altijd Vrij is al een flexabonnement, volgens mij kun je er geen 2 van hebben toch? Anders te onthouden voor een volgende keer (hopelijk nooit).

 

Wel onhandig om dan 3 couponcodes in te moeten zetten, omdat ik er beperkt ontvangen heb (5 stuks) en ik helaas dagelijks gebruik moet maken van het OV. 

Ik vond inmiddels de voorwaarden bij Tijdelijk Reisrecht, maar daaruit maak ik op dat omdat ik Altijd Vrij Flex heb, het Tijdelijk Reisrecht aan dezelfde voorwaarden voldoet:

  • De voorwaarden van je abonnement gelden ook voor het e-ticket.
  • Inchecken is niet nodig. Poortjes met een barcodelezer kun je openen met de barcode op je e-ticket.
  • Het e-ticket is alleen geldig op de reisdatum die daarop wordt vermeld.
  • Het e-ticket mag niet worden doorverkocht of door iemand anders worden gebruikt.

Ik vind het niet erg duidelijk :confused:

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar zijn ze bij NS vergeten om rekening te houden met de mensen die in het geval van tijdelijk reisrecht Altijd Vrij hebben. 

In plaats van couponcodes voor retours zouden ze couponcodes voor een Dagkaart moeten sturen die je dan kunt verzilveren tot https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/dagkaart.

Badge +3

Ja, zodra je een vertrekstation en bestemming moet invoeren houdt het op natuurlijk, want dan ben je gebonden aan een route/traject.

En een conducteur kan natuurlijk niet een een e-ticket ruiken dat je eigenlijk Altijd Vrij had.

Neem aan dat je naar ns.nl/couponcode moet om te verzilveren, en dan een enkele reis of dagretour krijgt?

Maar goed, hopelijk krijg je dinsdag (per post) je vervangende ov-chipkaart en kan je verder. Anders nogmaals contact opnemen voor meer couponcodes, dat mag ook.

Reageer