Tijdelijk stopzetten Traject Vrij abonnement ivm gecompliceerde breuk voet | NS Community
beantwoord

Tijdelijk stopzetten Traject Vrij abonnement ivm gecompliceerde breuk voet


Vorige week ben ik aangereden door een auto, waarbij ik nogal gecompliceerde breuken in mijn voet heb opgelopen. Ik zit hierdoor minstens de komende 6 weken (en waarschijnlijk langer) tot mijn knie in het gips en mag mijn voet op geen enkele manier belasten. Om naar mijn werk te reizen, heb ik een Traject Vrij abonnement met een looptijd van een jaar. Vanwege mijn voet is het echter onmogelijk de komende weken naar mijn werk te reizen. Op de community van de NS zag ik dat er wegens medische redenen vaak een uitzondering wordt gemaakt op de regel dat het niet mogelijk is om een jaarabonnement tussentijds stop te zetten (en wordt eventueel een andere compensatieregeling getroffen). Ik heb daarom contact met de klantenservice opgenomen, waarbij mij de eerste keer simpelweg werd verteld dat dat niet mogelijk was. Ik heb toen nog eens rondgelezen en zag dat dit vaak wel degelijk mogelijk is, zeker omdat ik (eventueel met een briefje van het ziekenhuis re. wat er met mijn voet aan de hand is) kan bewijzen dat ik wegens medische redenen niet in staat ben de trein te pakken. Daarop heb ik nog eens contact met de klantenservice opgenomen. In eerste instantie werd verteld dat daar inderdaad een uitzondering op gemaakt kan worden en dat hij dit even zou overleggen. Vervolgens kwam hij bij mij terug dat dit niet mogelijk was, met als enige reden dat een andere collega al had medegedeeld dat stopzetten niet kon en hij niet tegen het eerdere oordeel van zijn collega in kon gaan. Daarnaast gaf hij aan dat ik al eerder mijn Traject Vrij abonnement heb stopgezet gedurende de looptijd, wat niet klopt en wat ook gemakkelijk in het systeem terug te vinden is (ik heb alleen mijn dalurenabonnement omgezet naar een Traject Vrij abonnement, iets wat destijds zelfs door de medewerker werd aangeraden. Na het jaar heb ik het abonnement een paar maanden opgezegd ivm zwangerschapsverlof en daarna weer afgesloten toen ik weer aan het werk ging). Toen ik vervolgens vroeg of ik hier nog iemand anders over kon spreken of ergens een klacht kon indienen, antwoordde de medewerker simpelweg dat ik dat kon doen, maar dat ik daar geen terugkoppeling van zou ontvangen. Kortom, wat is dan het nut van het indienen van een klacht? Vervolgens gaf hij bot aan dat hij niks meer voor me kon betekenen en hing op. Het is al vervelend genoeg dat ik de komende weken aan huis gebonden ben, maar ik vind het bizar hoe een klantenservice hier zo bot en inconsistent op reageert. Hoe kan het dat in eerste instantie werd aangegeven dat ik het abonnement wegens uitzonderlijke medische redenen wel kon stopzetten, maar werd dat vervolgens ingetrokken omdat een andere collega hier eerder een fout antwoord op heeft gegeven? Ik hoop via deze weg te horen bij wie ik alsnog terecht kan met mijn situatie en dat hier een oplossing voor gevonden wordt.
icon

Beste antwoord door Denice NS 22 May 2019, 20:29

Bekijk origineel

13 reacties

Beste Ams83, welkom bij onze Community!

Sjongejongejonge, dat is niet niks hoor! Wat zul je een pijn hebben zeg. Ik heb ooit mijn enkelbanden gescheurd gehad, dat was een drama. Ik kan me niet voorstellen hoe ellendig dit is.

Zullen we privé even babbelen samen? 🙂 Kijken of we eruit kunnen komen, ik wil je graag helpen!

Stuur mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Ha Emma, ik heb je een privé bericht gestuurd, maar hoor niks meer terug. Gaat dit wel goed? Hoor graag!
Hi Ams83!

Emma haar dienst zit er voor vandaag op! Ze is zaterdag weer aanwezig. Mocht er haast bij zijn mag je je gegevens ook naar mij toesturen. Ik ben vanavond tot 22.00 uur aanwezig!
Dank Denice, ik heb jou een privé bericht gestuurd!
Update: Gelukkig zijn we er uit weten te komen 😀. Het Traject Vrij abonnement van Ams83 is per direct aangepast naar NS Flex zonder abonnement. Ams83 zal er voor zorgen dat iemand deze wijziging activeert bij de automaat. Het Traject Vrij zal daarmee per direct worden beëindigd en er zal ook nog een deel van het abonnementsgeld worden terugbetaald 🙂. Ook heb ik een notitie voor mijn collega's achtergelaten in ons systeem dat, wanneer Ams83 hersteld is en contact met ons opneemt, we het NS Flex product weer stopzetten zodat er een nieuw Traject Vrij abonnement kan worden afgesloten.

Heel veel beterschap, Ams83!

Voor de meelezers:
Zit je nou in een soortgelijke situatie is een overstap naar NS Flex (met of zonder abonnement) een mogelijke oplossing. Je huidige abonnement zal daarmee direct worden beëindigd. Stap je over naar NS Flex zonder abonnement dan heb je uiteraard geen abonnementskosten meer. We brengen dan alleen kosten in rekening voor ritten die je daadwerkelijk maakt met je OV-chipkaart. Reis je niet, betaal je ook niets. Overstappen naar NS Flex kan op elk moment. Ook als je momenteel nog in je eerste contractjaar van je huidige product zit. Als je momenteel een maandabonnement hebt kan daarmee niet worden overgestapt naar NS Flex. Wat dat betreft zit er helaas niks anders op dan wachten tot je product is verlopen. Overstappen naar NS Flex kan, mits je zelf de huidige contract- én rekeninghouder bent van je product, hier. Kom je er niet uit neem dan contact op met onze Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat.
Badge +3
Goed nieuws, en dus ook (nogmaals) de bevestiging dat switchen in het 1e jaar naar Flex Basis je dus óók niet die €10 inschrijfkosten oplevert.

En spoedig herstel natuurlijk!
Klopt helemaal, Robert! Overstappen neemt, ook in het 1e jaar, geen € 10 administratiekosten met zich mee (welke je wel zou hebben als je NS Flex zonder abonnement of NS Flex Weekend Voordeel als nieuwe klant zou afsluiten)
Badge +3
We dwalen af, maar OV-fiets is ook een jaarabonnement dat je kunt omzetten naar Flex, toch? In dat geval zou die €10 (eenmalig) natuurlijk wel te verdedigen zijn...
En daar gaat ons best bewaarde geheim😉. Maar klopt hoor! Je kan ook eerst een OV-fiets abonnement van € 0,01 afsluiten en dan overstappen op NS Flex zonder abonnement of NS Flex Weekend Voordeel. Ook dan worden de € 10 administratiekosten niet in rekening gebracht. Als je van plan bent om een NS Flex product van € 5 per maand of meer af te sluiten dan betaal je sowieso geen € 10 administratiekosten.
En daar gaat ons best bewaarde geheim😉.
@Denice NS,
Dan stel ik voor dat je vanaf nu je toetsenbord achter slot en grendel steekt. Want ik heb het gisteren ook gezegd in https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ov-fiets-voor-toeristen-57823#post389382.

Mijn bericht was in de loop van de dag eindelijk zichtbaar. 😒
@herrie Klopt! Die trof ik aan het begin van mijn dienst in onze spamfolder aan 😓
Reputatie 7
Badge +3
Dit is natuurlijk een mooie oplossing voor Ams83, maar hiermee verdwijnt wel het nut van een maandabonnement.
Iemand die nu voor maar bv 6 maanden een Traject Vrij abonnement nodig heeft, kan dus gewoon een jaar abonnement afsluiten en na een half jaar omzetten naar Flex. Waarom zou die persoon nog iedere maand een maandabonnement nemen?
Je zit dus nooit meer voor een jaar vast aan een jaarabonnement.
Badge +3
Klopt, en daarom zei ik in een (recenter) topic nog dat men de kosten voor maand(traject)abonnementen eigenlijk gelijk zou moeten trekken aan de jaarversies.

Want dan zijn jongeren 12-18 jaar in ieder geval niet de dupe zoals nu (omdat die dus de switch naar Flex niet kunnen maken).

Reageer