beantwoord

Tijdelijk wijzigen traject bij traject jaarkaart

• 2 december 2018
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Beste lezer,
Op dit moment reis ik tussen Den Bosch en Nijmegen. Volgend jaar moet ik voor een half jaar werken op een andere locatie in Arnhem, om vervolgens weer terug te keren naar Nijmegen. Ik reis op dit moment al langer dan een jaar met een traject jaarkaart.
Is het mogelijk om het traject tijdelijk aan te passen onder een traject jaarkaart?
En kan dit ook wanneer ik het jaarabonnement opnieuw afsluit om de betalingsdatum te laten veranderen (gezien deze nu een beetje onhandig is)?
Gr. Ashwin
icon

Beste antwoord door Momo 2 december 2018, 14:04

Traject wijzigen kan inderdaad altijd (ook in het eerste jaar), maar dan wel per een vaste datum van de maand geloof ik.
Kopt. Stel dat je abonnement ooit is ingegaan op de 15e van een maand, dan kan het traject ook alleen per de 15e van een maand wordt gewijzigd of beeindigd.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De aanpassing naar een ander traject kan elke maand, ook als het per maand goedkoper is.

U kunt het wel opnieuw afsluiten op een dag waarbij u een voor u gunstiger betalingsdatum heeft, maar dan wordt het een nieuw jaarcontract en dat kan ongunstig zijn. Mogelijk is er tegen die tijd een Flex trajectkaart maar die is er nu nog niet. U reist echter al op rekening. Wat nu nog niet kan is per dag wijzigen.

De afschrijfdatum hangt samen met de ingangsdatum van het abonnement en die wordt niet gewijzigd helaas. Als u een andere datum voor de betaling wilt, zult u dat met de ingangsdatum wat moeten manipuleren.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Traject wijzigen kan inderdaad altijd (ook in het eerste jaar), maar dan wel per een vaste datum van de maand geloof ik.

Bij opzeggen is dat sowieso het geval (vaste datum van de maand), zolang er nog geen Flex variant is.

Je zit dus in ieder geval met een overlap (deel van de maand zonder abonnement) als je de ingangs/factureringsdatum zou willen wijzigen.
Reputatie 7
Badge +3
Kopt. Stel dat je abonnement ooit is ingegaan op de 15e van een maand, dan kan het traject ook alleen per de 15e van een maand wordt gewijzigd of beeindigd.
Beste Thom, Robert en Momo, bedankt voor jullie reactie! Ik ga er over nadenken het dan op een praktische datum over te sluiten. Fijne avond!

Reageer