Tijdelijke korting

Ik ga drie maanden drie dagen heen buiten de spits en terug tijdens de spits reizen tussen Den Haag en Hoofddorp. Nu zie ik dat alle kortingskaarten minimaal een jaarabonnement betreffen. Kun je geen tijdelijke kortingskaarten meer kopen? Gr. Jen

10 reacties

Van sommige abonnementen is er ook een maandvariant, bijvoorbeeld Altijd Voordeel Maand. Daarnaast kan Dal Voordeel jaar vaak al snel uit, ook als het maar voor drie maanden is.
Welkom op het NS Serviceforum, Jenca!

Zoals Pe_pe aangeeft zijn er inderdaad wel Maandabonnementen en kan het Dal Voordeel al gauw uit voor je. Neem even een kijkje op Abonnementen voor een duidelijk overzicht. Je kan ook de Abonnementenwijzer invullen om te kijken wat het beste bij je past.
Je kan ook de Abonnementenwijzer invullen om te kijken wat het beste bij je past.

Nee, Laura NS, dat is een slecht advies. Jenca zoekt een abonnement voor 3 maanden en de abonnementenwijzer vergelijkt alleen doorlopende abonnementen, dus voor minimaal een jaar.
Reputatie 7
Badge +4
Weekendvrij en Dalvrij zijn tijdelijk in een maandvariant beschikbaar en bedoeld voor reizen buiten de spits. Met wat slim plannen, kun je daar wel een paar maanden mee vooruit.
Dalvrij maand lijkt me zeker een optie in uw geval.
Beste Thom, dank, bedoel jij die van 129,- (eenmalig)? Die dus wel een jaar geldig is?
[Beste Laura, Hoe lang duurt het voordat de aanvraag verwerkt is? Ik heb hem namelijk al snel nodig en anders haal ik het er niet uit (129,- maand dal)
Reputatie 7
Badge +4
Er is ook een abonnement tweede klas Dalvrij voor een maand. Dat kost inderdaad 129 en is duurder dan de 99 die je per maand kwijt zou zijn bij een jaarabonnement, maar met dat laatste ben jij nou net niet geholpen.

Je geeft aan drie maanden te moeten reizen maar niet exact wanneer. Het mooie van Dalvrij maand is dat je die ook nog drie maanden vooruit in de toekomst kunt bestellen. Dat moet dan wel op 31 augustus voor het laatst.
Stel dat je vandaag je Dalvrij in laat gaan, dan kun je er nog eentje nemen vanaf 15 augustus. Wil je vanaf 15 september weer verlengen, dan moet je dat echter voor 31 augustus doen.

Vanaf 31 augustus kun je nog voor drie maanden vooruitbestellen. In theorie zou je voor vanaf 30 november dan nog een geldig Dalvrij maand kunnen kopen. Bedenk wel dat je meteen eind augustus moet betalen. Je kunt dan ook bijvoorbeeld twee abonnementen vooruit bestellen.

Dalvrij is een mooi abonnement maar je moet wel in de Daluren inchecken wil je zonder verdere kosten reizen. Je mag je reis wel in de spits afmaken.

https://www.ns.nl/producten/abonnementen/p/een-maand-dal-vrij
Reputatie 7
Badge +4
Als je een persoonlijke chipkaart hebt zonder conflicterende abonnementen, is het in tien minuten geregeld en kun je meteen reizen. Het is geen probleem als er een Dalvoordeelabonnement op staat, dat werkt dan niet. Dalvrij heeft dan een soort prioriteit.

Dalvrij geeft verder de mogelijkheid tot onbeperkt reizen, zolang je maar in de daluren incheckt. In het weekend reis je vrij.
Beste Thom, dank voor de heldere uitleg. Ik heb nog geen persoonlijke ov kaart en ik start 19 juli al. Ik vrees dat ik het er dan niet uithaal. Ik reis alleen drie dagen per week 's ochtends buiten spits 's avonds midden in de spits, kan ik niet ontwijken. (vanaf 17.00)... Dus ik vermoed dat ik het maar even laat. Daarna rij ik niet meer met de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Een Dalvoordeelabonnement voor 50 euro waarmee je korting krijgt in de Daluren kan dan nog wel uit. Succes! die heb je na een week meestal wel. Dalvrij heeft alleen zin als je veelal in de daluren incheckt.

Reageer