beantwoord

Tijdens de Kerstvakantie voor 9 uur geen korting meer met de voordeelurenkaart?

• 23 december 2014
  • 11 reacties
  • 2324 Bekeken

Ik ben vanochtend met de trein naar mijn werk gegaan en het viel mij op dat er geen korting berekend werd voor 9 uur! Is dit voordeel komen te vervallen!?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 23 december 2014, 09:32

Dat geldt vermoedelijk alleen tussen kerst en nieuwjaarsdag, net als vorig jaar, zoals te lezen is op de pagina die nog niet is bijgewerkt voor de huidige dienstregeling.
Bekijk origineel

11 reacties

Dat geldt vermoedelijk alleen tussen kerst en nieuwjaarsdag, net als vorig jaar, zoals te lezen is op de pagina die nog niet is bijgewerkt voor de huidige dienstregeling.
Reputatie 7
Badge +4
Met de oude Voordeelurenkaart die al sinds 2011 niet meer te verkrijgen is, kun je in de kerstvakantie vanaf kerst tot en met nieuwjaar voor negen uur met korting reizen. Met het Dalvoordeelabonnement, dat je waarschijnlijk hebt en bedoelt, kan dat niet. Dan geldt het kortingstarief niet tussen half zeven en negen in de ochtend en ook niet van vier uur tot half zeven in de middag/avond.
Ter aanvulling op wat Pe_pe zegt zie ik dat deze pagina wel is bijgewerkt voor de huidige situatie en er inderdaad uitsluitend korting wordt verleend voor negen uur tussen 1e kerstdag en nieuwsjaarsdag.
Hallo OVvraagstukken68, Met het oude Voordeeluren abonnement reis je van 25 december 2014 t/m 01 januari 2015 voor 9 uur ook met korting. Het Dal Voordeel abonnement heeft deze voorwaarde echter niet. Groet, Marjan
Ter aanvulling op wat Pe_pe zegt zie ik dat deze pagina wel is bijgewerkt voor de huidige situatie en er inderdaad uitsluitend korting wordt verleend voor negen uur tussen 1e kerstdag en nieuwsjaarsdag.

Die pagina kan ook wel een opknapbeurt gebruiken:

* Voor alle abonnementen ontbreekt wat de consequentie is van een feestdag op de geldigheid van die abonnementen, dat staat er alleen voor de oude abonnementen op vakantiedagen.
* Informatie over de geldigheid van keuzedagen tijdens feestdagen staat niet onder het overzicht van feestdagen, maar juist onder het overzicht van vakantiedagen. Ook wordt hieruit totaal niet duidelijk of dit:

Heeft u een abonnement met Keuzedagen en valt de feestdag op een doordeweekse dag? Dan zijn uw Keuzedagen op deze dagen ook voor 9.00 uur geldig.

voor keuzedagen bij een oud abonnement ook geldt voor vakantiedagen. Bovendien is het grammaticaal onjuist om met een meervoud (deze dagen) te verwijzen naar een enkelvoud (de feestdag).
Dit is dus een bezuiniging van NS. Keuzedagen bij een nieuw abonnement hebben een andere geldigheid dan die bij een oud abonnement.
Reputatie 6
Badge +2
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/feestdagen.html#reizen-met-een-abonnement-tijdens-feestdagen-en-vakanties:

Heeft u een abonnement met Keuzedagen en valt de feestdag op een doordeweekse dag? Dan zijn uw Keuzedagen op deze dagen ook voor 9.00 uur geldig.

Er kan ook beter staan "de hele dag", gezien het feit dat je met een Keuzedag bij Dal Voordeel of Altijd Voordeel altijd ook vóór 6:30 mag inchecken.
Maar niet tussen 06.30 en 9.00 uur inchecken. Dan betaal je nl. het volle tarief.
Reputatie 4
Badge
Dit is dus een bezuiniging van NS. Keuzedagen bij een nieuw abonnement hebben een andere geldigheid dan die bij een oud abonnement.

Wim, het gaat in dit topic over de voordeelurenkaart. Ik weet niet anders dan dat die kaart extra korting geeft tussen kerst en oud en nieuw en in juli en augustus en dus niet kijkt naar hoe de schoolvakanties vallen. Dit is nog steeds zo.
Dus niet over keuzedagen bij een nieuw Dal Voordeel abonnement ?!
Reputatie 6
Badge +2
het gaat in dit topic over de voordeelurenkaart.
Gaandeweg is er meer aan de orde gekomen.

Reageer