beantwoord

Tips voor kortingsabonnement voor jongeren onder 18 jaar?

• 25 september 2018
  • 4 reacties
  • 1595 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,
Mijn dochter volgt dit jaar een opleiding waarvoor ze 2-3 dagen per week reist met een retour Eindhoven-Amsterdam. Dit zal gedeeltelijk in daluren maar vooral in de spitsuren zijn. Het leek mij het voordeligst om hiervoor een "altijd voordeelkaart" aan te schaffen, maar toen we dit online wilden regelen, bleek dat dit alleen mogelijk is vanaf 18 jaar. Mijn dochter is 17 jaar en heeft helaas geen recht op een OV-jaarkaart.
Hoe kan ze toch gebruik maken van een abonnement/korting, ik kan me niet voorstellen dat hier niets voor bestaat en dat je als volwassene meer voordeel hebt als een 17-jarige.
Hartelijke groet,
Din
icon

Beste antwoord door Thom 25 september 2018, 18:26

Niet voor 17-jarigen, die kunnen geen Flexabonnement nemen. Uw dochter kan AltijdVoordeel maand wel op haar kaart zetten, bijvoorbeeld als ze niet een heel jaar reist. Vanaf tien maanden is een jaarcontract soms voordeliger. Bedenk dat de korting in de spits 20 procent is en geen 40. Die 40 procent korting heeft ze wel bij inchecken in de daluren. Als ze in de daluren incheckt, mag ze de reis in de spits afmaken.

Het is een kwestie van rekenen of het uit kan. Soms is vol tarief goedkoper, want u moet de maandbetaling wel gecompenseerd krijgen met 20 procent korting. Als u precies aangeeft wanneer ze met 40 en wanneer ze met 20 procent korting kan reizen, is het uit te rekenen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
NS Flex is de oplossing voor alles. 😌
Reputatie 7
Badge +4
Niet voor 17-jarigen, die kunnen geen Flexabonnement nemen. Uw dochter kan AltijdVoordeel maand wel op haar kaart zetten, bijvoorbeeld als ze niet een heel jaar reist. Vanaf tien maanden is een jaarcontract soms voordeliger. Bedenk dat de korting in de spits 20 procent is en geen 40. Die 40 procent korting heeft ze wel bij inchecken in de daluren. Als ze in de daluren incheckt, mag ze de reis in de spits afmaken.

Het is een kwestie van rekenen of het uit kan. Soms is vol tarief goedkoper, want u moet de maandbetaling wel gecompenseerd krijgen met 20 procent korting. Als u precies aangeeft wanneer ze met 40 en wanneer ze met 20 procent korting kan reizen, is het uit te rekenen.
Reputatie 6
Badge +1
U heeft waarschijnlijk geprobeerd een NS Flex Altijd Voordeel af te sluiten. Dat kan inderdaad alleen voor meerderjarigen. Er bestaat echter ook een versie van Altijd Voordeel waarbij het benodigde bedrag wordt afgeschreven van het saldo van de OV-chipkaart. Zie ook https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html. Dit abonnement is wél af te sluiten voor minderjarigen.
Een goed idee in zo'n geval is ook automatisch opladen op de kaart te zetten, dan zijn er nooit problemen met te weinig saldo.
Hallo Din, welkom op onze Community!

Goed dat je je vraag hier stelt. Zoals Keuzereiziger en Thom ook aangeven is het niet mogelijk om een NS Flex abonnement voor een minderjarige af te sluiten. Wel kun je ervoor kiezen om een 'normaal' Altijd Voordeel abonnement aan te schaffen. Er is dan een maand en een jaar variant beschikbaar. Meer informatie over dit abonnement lees je hier. Als je nog verder nog vragen hebt laat het ons dan ook gerust weten.

Reageer