beantwoord

Toegang bij fietsenstalling geweigerd

• 19 november 2019
  • 18 reacties
  • 249 Bekeken

Goedenochtend,

Gisteren heb ik online een abbonnement afgesloten waardoor ik met mijn OV-chipkaart de fietsenstalling bij Hoofddorp station kan gebruiken. Als ik inlog via “mijn NS” geeft hij ook aan dat ik een lopend abbonement heb staan.

Toch, weigerd hij mijn pas steeds. Er staat niet bij waarom, hij zegt alleen “toegang geweigerd”.

Hoe kan ik dit oplossen? 

(Pas is geldig tot 2024 & is een studenten-ov)

icon

Beste antwoord door Robert B 19 november 2019, 20:04

Normaal gesproken werkt zo’n abonnement binnen een uur, en hoef je niets voor te doen zoals op je kaart zetten.

Hoofddorp heeft geen servicebalie, maar op grotere stations (Schiphol, Amsterdam Centraal, Leiden e.d.) kan je je kaart laten controleren. 

Bekijk origineel

18 reacties

Hoi irisvasilakos en welkom op onze NS Community!

Erg vervelend dat dit zo gebeurd! Heb je een jaarabonnement van € 55,00 afgesloten? Wel jammer dat het een zelfservicestalling is, in jouw geval. Anders had je het makkelijk even met personeel kunnen overleggen. Het kan zijn dat de verwerking wat is vertraagd, maar dat verwacht ik niet voor een duur van een dag. Dat is erg lang. Je kan in dit geval het beste contact opnemen met onze klantenservice, zodat zij kunnen kijken of je bestelling goed is gegaan!

Hi Laura, Ik heb geen jaarabonnement van 55 euro afgesloten. Maar diegene waarbij je 0,50 cent betaald per 24 uur. En dan zou het aan het eind vd maand afgeschreven worden. 

Ah, je hebt Stallen op Rekening! Erg vreemd, want dit zou met een half uur wel actief moeten zijn. De ingangsdatum is ook al verstreken? 

Reputatie 7
Badge +3

Hi Laura, Ik heb geen jaarabonnement van 55 euro afgesloten. Maar diegene waarbij je 0,50 cent betaald per 24 uur. En dan zou het aan het eind vd maand afgeschreven worden. 

Stallen op rekening?

Badge +3

Ja, Stallen op Rekening (en OV-fiets huren) wordt maandelijks afgeschreven.

Volgens mij zou je ook met een (contactloze) bankpas binnen kunnen. Dan betaal je als je naar buiten wilt met je fiets via PIN, en dat kost niets meer of minder dan Stallen op Rekening.

Zie https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling

Edit: De stalling binnen komen kan niet met je bankpas maar moet met een ov-chipkaart. Dat mag een anonieme zijn en hoeft dus geen abonnement o.i.d. op te staan. De melding ‘Toegang geweigerd’ is vreemd, want een Stallen op Rekening abonnement staat niet eens als product op je ov-chipkaart zelf.

Ja, Stallen op Rekening (en OV-fiets huren) wordt maandelijks afgeschreven.

Volgens mij zou je ook met een (contactloze) bankpas binnen kunnen. Dan betaal je als je naar buiten wilt met je fiets via PIN, en dat kost niets meer of minder dan Stallen op Rekening.

Zie https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling

Edit: De stalling binnen komen kan niet met je bankpas maar moet met een ov-chipkaart. Dat mag een anonieme zijn en hoeft dus geen abonnement o.i.d. op te staan. De melding ‘Toegang geweigerd’ is vreemd, want een Stallen op Rekening abonnement staat niet eens als product op je ov-chipkaart zelf.

Als ik naar binnen wil krijg ik alleen de optie om met ov naar binnen te gaan, niet bankpas. 

Is inderdaad raar dat hij als enige mijn kaart weigert. Iedereen die dan voor of na mij gaat heeft geen problemen.

Badge +3

Normaal gesproken werkt zo’n abonnement binnen een uur, en hoef je niets voor te doen zoals op je kaart zetten.

Hoofddorp heeft geen servicebalie, maar op grotere stations (Schiphol, Amsterdam Centraal, Leiden e.d.) kan je je kaart laten controleren. 

Aah top! Dan ga ik morgen na school even langs zo’n servicebalie. Bedankt voor de hulp!

Ah, je hebt Stallen op Rekening! Erg vreemd, want dit zou met een half uur wel actief moeten zijn. De ingangsdatum is ook al verstreken? 

Hi Laura, ik moet toch mijn fiets stallen dus heb ik bedacht een andere ov-chipkaart (anonieme) te gebruiken totdat het probleem is opgelost. 

Ik wil met deze ov-chipkaart gewoon de eerste 24 uur gratis stallen (hij zal er maar 3 uur staan).

Moet ik dan alsnog ergens aanmelden of kan ik gewoon zonder iets te doen mijn anonieme ov gebruiken? 

Helaas is het niet mogelijk om een abonnement te plaatsen op een anonieme OV-chipkaart! Je dient hiervoor een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen! 

Helaas is het niet mogelijk om een abonnement te plaatsen op een anonieme OV-chipkaart! Je dient hiervoor een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen! 

Ik bedoel niet een abonement, maar gewoon dat je met pin bij die zelfservice meteen betaald

Badge +3

Ja, dat kan zonder probleem met een anonieme ov-chipkaart. Eventuele kosten (voor langer dan 24 uur) betaal je dan gewoon met PIN bij het ophalen van je fiets.

Ja, dat kan zonder probleem met een anonieme ov-chipkaart. Eventuele kosten (voor langer dan 24 uur) betaal je dan gewoon met PIN bij het ophalen van je fiets.

Wat raar! Ik had het vanochtend geprobeerd met die anonieme kaart, weigerde hij hem weer… 

Badge +3

Dat is wel heel vreemd. Zit de kaart niet toevallig in een telefoonhoesje?

Dan verstoort je telefoon (NFC functie) misschien het poortje. Bij Android kan je die functie uitzetten, bij een iPhone niet.

Dat is wel heel vreemd. Zit de kaart niet toevallig in een telefoonhoesje?

Dan verstoort je telefoon (NFC functie) het poortje. Bij Android kan je die functie uitzetten, bij een iPhone niet.

Nope! Ik haal de pas helemaal uit mijn pasjeshouder en houd mijn telefoon en andere pasjes ver uit de buurt. Daarom vond ik het ook heel vreemd.. Ik ga het straks weer proberen en anders is het maar wachten tot de klantenservice het probleem heeft opgelost.

Beste Robert en Laura,

Enorm bedankt voor jullie snelle en goede hulp. Het probleem is inmiddels opgelost!

Groetjes

Dat is fijn om te horen! 

Wil je de oplossing hier nog delen, @irisvasilakos ? Wie weet hebben anderen die dit probleem ook hebben hier wat aan. Ik ben benieuwd!

Reageer