beantwoord

toevoegen kidsvrij abonnement

• 9 mei 2015
  • 6 reacties
  • 329 Bekeken

Beste mensen van de NS,

Ik dacht dat het regelen van een abonnement vrij gemakkelijk was maar het toevoegen van een kidsvrij abonnement is blijkbaar moeilijk.
1) Ik ben ingelogd via mijn NS
2) Mijn ov-chipkaart is gekoppeld aan mijn NS account
3) Ik wil een kidsvrij bestelling plaatsen
4) Via https://www.ns.nl/producten/abonnementen ga ik naar kids vrij en klik op bestellen
5) via tabblad product komt kids vrij in beeld
6) ik kruis aan: Ik ben hoofdabonnementhouder en koop dit abonnement als bij-abonnement voor een gezinslid
7) ik klik op verder en vul mijn eigen OV chipkaart nummer in en in het dropdownmenu geef ik mijn hoofdproducht ältijd voordeel" aan
😎 Ik moet opeens weer alle gegevens van de kaarthouder invullen (die hebben jullie toch al lang als je ook ov chipkaart gekoppeld heb?)
9) Ik kom in het tabblad ingangsdatum,
10) tabblad: ingangsdatum Ik vul de eerstvolgende mogelijkheid in zijnde 18-5-2015 en druk op verder:
11) Ik krijg de melding: "U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart."
Ik snap dit niet, dit wordt m.i. nergens gemeld. Hoe lost u dit op?

😎
icon

Beste antwoord door Pe_pe 9 mei 2015, 18:07

Die melding duidt er meestal op dat iemand eerder de bestelling halverwege heeft afgebroken. Die halve bestelling blijft dan steken in het systeem en blokkeert nieuwe bestellingen totdat het bestelsysteem gereset wordt. Dat is meestal om 4 uur 's nachts.

In dit geval mis ik in de omschrijving dat u ofwel een nieuwe OV-chipkaart hebt besteld of de gegevens van de OV-chipkaart van uw kind moest invullen. Misschien hebt u ergens uw eigen gegevens ingevuld waar die van uw kind werden gevraagd.
Bekijk origineel

6 reacties

Die melding duidt er meestal op dat iemand eerder de bestelling halverwege heeft afgebroken. Die halve bestelling blijft dan steken in het systeem en blokkeert nieuwe bestellingen totdat het bestelsysteem gereset wordt. Dat is meestal om 4 uur 's nachts.

In dit geval mis ik in de omschrijving dat u ofwel een nieuwe OV-chipkaart hebt besteld of de gegevens van de OV-chipkaart van uw kind moest invullen. Misschien hebt u ergens uw eigen gegevens ingevuld waar die van uw kind werden gevraagd.
Dus morgen maar weer eens proberen?
Als u er zeker van bent dat u alles juist hebt ingevuld en dus hierboven bent vergeten te vermelden dat u de gegevens van de OV-chipkaart van uw kunt hebt ingevuld, is dat de enige optie.
Inmiddels opgelost via telefonische klantenservice.
Het blijkt dat ik deze abonnementsvorm moet bijschrijven op de ovchipkaart van het betreffende kind. Ik probeerde het op mijn eigen ovchipkaart bij te schrijven. Instructies op http://tinyurl.com/lcaa83e zijn wat dat betreft niet duidelijk (genoeg). Zet dat gewoon letterlijk op die pagina NS
Het blijkt dat ik deze abonnementsvorm moet bijschrijven op de ovchipkaart van het betreffende kind. Ik probeerde het op mijn eigen ovchipkaart bij te schrijven.
Precies wat ik u hierboven ook zei dus.

De pagina waarvan u de link geeft vermeldt duidelijk:

Goed om te weten

• Ieder kind reist met zijn eigen OV-chipkaart
Klopt helemaal, maar waar staat nu duidelijk dat ik het kidsvrij abonnement op de ov chipkaart van het betreffende kind moet bijschrijven. Ik moet het dus afleiden uit de opmerking dat ieder kind reist met zijn eigen ov-chipkaart (op zich heel logisch) maar als je de toonzetting op de betreffende pagina leest valt daar m.i. niet uit op te maken hetgeen ik hier stel.

Een simpele zinssnede als: "u moet het kidsvrij abonnement bijschrijven op de ov chipkaart van het betreffende kind, gebruik daarvoor de gegevens van de ov-chipkaart van het kind waarvoor dit abonnement bedoeld is" is toch veel duidelijker.
Overigens moesten ze het ook bij de NS telefonische klantenservice opzoeken en begon men ook eerst met een poging tot bijschrijven op mijn eigen ov-chipkaart.
Voor een heleboel dingen in het leven geldt dat een juiste communicatie erg belangrijk is.
En communicatie is 2-richtingenverkeer; vandaar dat ik hier uitgebreid op reageer want ik vind het niet duidelijk aangegeven en als ik zo her en der lees ben ik niet de enige..

Reageer